Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Forgalomelterelés sávelhúzással a népligeti felüljárón 2023. március 4-én. A híd forgalmát az állapotfelméréséhez kapcsolódó munkák miatt korlátozzák. A felmérésre azért van szükség, hogy a szakemberek pontosabb képet kapjanak az 1970-es évek végén épült felüljáró állapotáról. A több hónapon át tartó felmérés ideje alatt két gerendát kibontanak az építmény szerkezetéből, ezeket majd laboratóriumban vizsgálják meg.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Két éve áll leszűkítve a Népligeti felüljáró, ám a felújítás még várat magára

Továbbra is csak tervezési fázisban van a felüljáró felújítása, a lezárás miatt viszont jelentős torlódások alakulnak ki rajta naponta.

A Népligeti felüljáró egyik sávját 2023. március 4-én zárták le a Pénzverde előtti szakaszon, akkor azt ígérték, hogy a korlátozás csak a részletes műszaki vizsgálat idejére lesz szükséges. Azóta eltelt több mint két év, de a forgalomkorlátozást a mai napig nem oldották fel – írja a magyarnemzet.hu.

Az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál húzódó híd forgalma napi harmincezres nagyságrendet ér el, reggel és délután is jelentős torlódások alakulnak ki minden nap.

A felüljárót 1978-ban adták át, és már korábban is felmerültek problémák a műszaki állapotával kapcsolatban. Terv is készült 2014-ben a rekonstrukcióra, de az azóta is a fiókban maradt. 2023 tavaszán végül elindult a híd tényleges vizsgálata: két hossztartó gerendát eltávolítottak és laborvizsgálatnak vetettek alá a Budapesti Műszaki Egyetem szakemberei. A vizsgálat eredménye szerint a híd nem életveszélyes, elegendő lenne egy élettartam-hosszabbító felújítás, hogy a szerkezet 2035-ig biztonságosan használható maradjon.

Ezek alapján a fővárosi önkormányzat 2023 októberében bejelentette, hogy elbontás helyett felújítják a felüljárót. A tervezést és az engedélyezést 2024-re tűzték ki, a kivitelezést 2025-re, előrelépés azonban mégse történt. A felújításra nem maradt pénz – írja a lap.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője interpellációban kérdezte a főpolgármestert, mikor indulhat végre a munka. Karácsony Gergely válasza szerint a vizsgálatok még nem elegendők a felújítás elkezdéséhez, és nincsenek meg a szükséges források sem. A főpolgármester szerint hosszú távon jobban megérné elbontani a felüljárót és egy szintbeli csomópontot kialakítani.

A közlekedési szakértők ellenben úgy vélik, a bontás káoszhoz vezetne. A BP Műhely szerint lehetetlen lenne ekkora forgalmat jelzőlámpás csomóponttal kezelni, az Üllői út és a Könyves Kálmán körút csomópontja már így is túlterhelt:

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×