Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.85
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Budapest, 2025. június 25.Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP fővárosi képviselőcsoportjának vezetője rendkívüli sajtótájékoztatót tart a Lánchíd pesti hídfőjénél, a lezárt Jane Haining rakparton 2025. június 25-én.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Szentkirályi Alexandra: Karácsony Gergelynek a Pride helyett a közlekedéssel kéne foglalkoznia

A Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint közlekedési káosz van Budapesten, mert egyszerre zajlik több felújítás és lezárás. A BKK szerint megoldást jelentene a dugókra, ha többen használnák a tömegközlekedést.

"Pride-parádé szervezése helyett a főváros közlekedését kéne megszerveznie Karácsonynak és a Tiszának" - írta Facebook-bejegyzésében Szentkirályi Alexandra, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője. Szerinte az elmúlt napokban megbénult Budapest közlekedése, és a nyári szünet ellenére is hatalmas dugók nehezítik a lakosság életét.

Szentkirályi Alexandra úgy véli, ennek az az oka, hogy a városvezetés több felújítást és lezárást is folytat párhuzamosan. Példaként a 4-es, 6-os villamos felújítását és a Flórián téri felüljárón végzett munkálatokat említette, valamint a pesti rakpart autóforgalom előli lezárását. Kiemelte:

"Budapest hét hídjából haton van valamilyen forgalmi korlátozás".

A fővárosi Fidesz-KDNP frakció nevében javaslatot is megfogalmazott a bejegyzésben a kialakult helyzet orvoslására: napközben nyissák meg a forgalom számára a Lánchidat és a rakpartot.

Az Index megkereste a Budapest Közlekedési Központot (BKK), és megérdeklődte, mekkora szerepe van a felújításoknak a budapesti dugók kialakulásában.

"Az iskolai nyári szünet idején csökken a forgalom Budapesten, ezért a karbantartási és felújítási munkákat ebben az időszakban kisebb fennakadásokkal lehet elvégezni, mint ősszel vagy tavasszal" -írta válaszában a lapnak a BKK, hangsúlyozva, hogy ezek a munkák nem halaszthatók a végtelenségig, ugyanis ha elmaradnak, idővel tervezetlen leállásokhoz, komolyabb működési problémákhoz vezethetnek.

A BKK folyamatosan vizsgálja a fővárosi közlekedést, azonban a pontos adatokra még néhány napot várni kell. Ennek két oka van, egyrészről a társaságnak még nem áll rendelkezésére elegendő adat, másrészről szerintük

a "jelentős forgalmi változások idején soha nem az első napok adataiból kell kiindulni", hiszen a járművezetők még "megszokásból vezetnek".

"Az előzetes tájékoztatások, híradások ellenére sokan nem terveznek előre. Tapasztalatok szerint viszont a későbbiekben alkalmazkodnak az új forgalmi helyzethez, új útvonalakat választanak, adott esetben közlekedési módot váltanak, valós képet majd ekkor lehet alkotni a forgalmi helyzetről" - írta a közlekedési vállalat.

A torlódásokhoz az is hozzájárulhat, hogy a KSH adatai szerint az elmúlt 25 év során megduplázódott a budapesti és környéki autók száma, ami mostanra a teljes magyar autóállomány közel egyharmadát teszi ki úgy, hogy Budapest és agglomerációja van a leginkább lefedve közösségi közlekedéssel.

A BKK ennek ellenére nem hárítja a felelősséget az autók megnövekedett számára, hanem igyekszik változtatni ott, ahol az adatok azt mutatják, hogy tarthatatlan a helyzet.

A változtatások azonban nem minden esetben kedveznek az autósoknak, ugyanis ők a közösségi közlekedést tartják szem előtt elsődlegesen.

"Ha szükséges, a BKK forgalomtechnikai beavatkozásokkal (például jelzőlámpák hangolásával) segíti az áthaladást a leginkább érintett csomópontokban. Az intézkedések minden esetben a közösségi közlekedést részesítik előnyben. Aki teheti, kérjük, válassza a közösségi közlekedést, hiszen ezzel hozzájárul, hogy az esetleges torlódások csökkenjenek, ráadásul ezzel a városi környezetet is kevésbé terheljük" - írta a BKK.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×