Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Parkoló autók Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Merőben új ötletek jönnek a parkolásra - a fuldokló II. kerületből

A II. kerületben is egyre több nehézséget okoz az ott élőknek, hogy otthonukhoz közel parkolóhelyet találjanak. A polgármester azt mondta, évente több mint 1000 új várakozóhelyre lenne szükség több mint 6000 négyzetméter közterületen.

A II. kerületiek éves BKK-bérletet is választhatnak a jövőben parkolási engedély helyett.

Őrsi Gergely polgármester az InfoRádióban azt mondta, a kerületben egyre több nehézséget okoz az ott élőknek, hogy az otthonukhoz közel parkolóhelyet találjanak.

"Ha már a helyben lakók sem találnak szabad parkolóhelyet, és P+R parkolónak használják a szabad közterületeinket az agglomerációból beáramló autósok, akkor bizony tenni kell valamit. És az ellen is tenni kell, hogy a szabályosan kialakított parkolóhelyeknél jóval több, a II. kerületben közel háromezerrel több parkolási engedély van kiadva" – húzta alá a kerületvezető.

Őrsi Gergely az új tarifákról is beszélt. Az éves díj a várakozási engedélynél 10 ezer forint lesz, a második gépjárműre pedig 25 ezer, 37 ezer és 50 ezer forint. Ami pedig még fontosabb, hogy

mindenki, aki ezekről lemond úgy, hogy a tavalyi évben igényelte, kap egy nagyjából 100 ezer forint értékű BKK-utalványt.

"Tehát hogyha úgy vesszük, akkor ők még pluszban is tudnak lenni anyagilag. Nyilvánvalóan ehhez hozzájárul a tárolási költség, hogy ha az illető az autóját csak fizetős helyen tudja tárolni – mondta Őrsi Gergely"

A polgármester az InfoRádióban arra is kitért, hogy hol tehetnék le a jövőben autóikat a tulajdonosok.

"Nagyvonalakban több mint 2000 darab ilyen hely található mélygarázsokban és P+R parkolókban, de hangsúlyozom: mi azt szeretnénk, ha most az állami intézmények és a különböző közintézmények felszíni parkolási kiváltsága és jogosultsága is megszűnne, egy-egy állami cég vagy intézmény ne foglaljon el több tíz vagy akár több száz parkolóhelyet is a kerületben – emelte ki.

Ötletként felmerül a részéről, hogy a "hétvégi autózók", akiknek a száma szintén hatalmas, próbálják meg akár kerületen belül, akár kerületen kívül megoldani a parkolást az "erre kialakított helyeken". Ennél még fontosabbnak tartja azt, hogy rengeteg társasháznak és háznak van saját felszíni parkolóhelye, garázsa, teremgarázsa, amelyeket ki kellene használni.

A városrész vezetése azt várja a megújuló rendszertől, hogy az új kedvezményekkel együtt javítson a parkolási problémákon, sokaknak nyújtson segítséget a közösségi közlekedés igénybevételében és könnyebben találjanak a kerületiek az otthonuk közelében szabad parkolóhelyeket.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×