eur:
403.4
usd:
349.77
bux:
0
2025. június 13. péntek Anett, Antal
Budapest, 2021. március 29. Az 1924-ben átadott Gubacsi híd, amely a Csepel-sziget egyik fővárosi átkelője, a Ráckevei-Dunán át köti össze Pesterzsébetet, Csepellel. A rácsos gerendaszerkezetű ikerhídon a közúti közlekedés számára van fenntartva az egyik hídtest, a másikon pedig vasúti pálya és kétirányú kerékpárút kapott helyet. MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Rendkívüli szigorítás lép életbe az egyik fővárosi hídon

A Csepel-sziget északi részén Budapest XXI. és XX. kerületét összekötő Gubacsi híd állapota az utóbbi években sokat romlott, így a korábbi üzemengedély június 30-ig volt érvényben. Emiatt a hídon a közelmúltban terheléses vizsgálatot végeztek, hogy megállapítsák, a híd alkalmas-e június 30-a után is a vasúti közlekedésre.

A jelentős vasúti teherforgalmat bonyolító Gubacsi híd eredeti szerkezetét 1923–1924 között építették, majd a második világháborút követően 1947-ben építették újjá. Mára azonban a híd állapota nagyon sokat romlott, statikai értelemben elöregedett, így egyre sürgetőbbé vált a felújítás.

A híd rossz állapota miatt 2020-ban 5 kilométer/órás sebességkorlátozást és 18-20 tonnás súlykorlátozást vezettek be a keresztülhaladó vasúti szerelvények számára, de a szakértők szerint a valódi megoldást egy új híd építése jelentené.

Mivel a felújítás időpontja kérdéses, egy terheléses vizsgálat alapján nézték meg, hogy a jelenlegi állapotában üzemeltethető-e továbbra is a híd. A vizsgálati eredményt a Portfolio megkeresésére osztotta meg az állami vasúttársaság, miszerint a júniusi állapotfelmérés és terheléses célvizsgálat eredményei, valamint a szakértői nyilatkozat alapján

a Gubacsi hídon június 30-a után is tovább közlekedhet a vasúti forgalom, de csak a korábbinál szigorúbb feltételek mellet.

E feltételek magukban foglalják az 5 km/órás sebességkorlátozás maradéktalan betartását és azt, hogy a jövőben már 2 havonta kell állapotfelmérést végezni – tette hozzá a MÁV.

A hidat használó vasúttársaságok tájékoztatást kaptak arról is, hogy a hídon a sebesség- és tengelyterhelésmérő berendezések teljesértékűen üzemelnek, így a MÁV folyamatosan monitorozni fogja, hogy minden vasúttársaság betartja-e a szabályokat. E szabályok megsértése szankciókat, végső soron a hídról való kizárást is maga után vonhatja.

A hossztartók tehermentesítését célzó ideiglenes megerősítésnek legkésőbb az idei év, azaz 2024 végéig meg kell valósulnia, ezt követően – a kéthavonkénti vizsgálatnál – részletesebb állapotfelmérést, valamint kiterjesztett próbaterhelést is végeznek majd a szakemberek. A jövő évi közlekedésről csak ezeket követően születhet döntés - hangsúlyozta a vasúttársaság.

Címlapról ajánljuk
Izrael bombázza Iránt, ez már háború - ószövetségi hivatkozással

Izrael bombázza Iránt, ez már háború - ószövetségi hivatkozással

Izrael légicsapásokat mért Iránra péntek hajnalban, hogy megakadályozza Teherán nukleáris fegyverkezését. A támadó országban nemzeti szükségállapotot rendeltek el. A hadsereg közlése szerint Izrael napokig, akár hetekig elhúzódó háborúra készül Teheránnal és annak térségbeli segítőivel. Irán Izrael mellett az Amerikai Egyesült Államokat is felelősnek tartja, és közölte, hogy kemény választ ad a támadásra.

Orbán Viktor péntek reggel: Magyarország nem az az ország, amely térdre esik Ukrajna előtt

Orbán Viktor péntek reggel ismét interjút adott a Kossuth rádiónak. Szólt az ukrajnai háború magyarországi és európai következményeiről, a nemzetállami jogkörökről és a brüsszeli bürokrácia túlburjánzásáról is. Szerinte patrióta-nacionalista kormányok lesznek Európában Európában két-három éven belül, de ez nem rossz, hanem jó, "mi ezt akarjuk", még ha a nacionalizmust most csúnya szónak tartják is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.13. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Akár 50 millió forintos anyagi katasztrófától menthet meg az utasbiztosítás

Akár 50 millió forintos anyagi katasztrófától menthet meg az utasbiztosítás

Az utazás tervezésekor sokan csak a szállásra és a programokra koncentrálnak, az utasbiztosítás fontossága gyakran háttérbe szorul - hívja fel a figyelmet a K&H. A korábbi évek átlagdíjai és a legnagyobb kárkifizetések azonban ékesen bizonyítják, hogy egy váratlan esemény könnyen romba döntheti a gondosan megtervezett pihenést, és komoly anyagi terhet róhat az utazóra. A K&H-nál 2019-ben az egyéni utasbiztosítások átlagdíja 7 ezer forint volt, ami 2024-re elérte a 8 ezer forintot. A kárkifizetési statisztikák jól mutatják, hogy a védelem elengedhetetlen, hiszen a legmagasabb kifizetések értéke megközelítette az 50 millió forintot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×