eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Railroad and referral on metro between Lausanne and Renens.
Nyitókép: Getty Images/ Gustave Deghilage

Megvan, mikor száguldhat a vonat 160-nal Budapestről Debrecenbe

Már jövőre megindulhat a nagysebességű forgalom, de ehhez még megfelelő biztonsági rendszereket kell telepíteni.

Debrecen és Kisújszállás között már 2024-ben, a Debrecen–Budapest Nyugati pályaudvar közötti teljes szakaszon pedig várhatóan 2025-ben közlekedhetnek a vonatok 160 kilométer/óra sebességgel – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium.

A Kisújszállás–Püspökladány vasútvonal korszerűsítése 2015-ben, a Püspökladány–Debrecen vonalé 2021-ben ugyan már befejeződött, de a 160 kilométeres sebességre alkalmas infrastruktúrához a már felújított szakaszokon szükséges az ETCS2 vonatbefolyásoló berendezés telepítése, melynek tervezetten 2024-ben kell megvalósulnia – írja a haon.hu a tárca tájékoztatása alapján.

A munkálatokat korábban már elvégezték a Budapest és Debrecen közötti vasútvonal több szakaszán is. A 160 kilométeres sebességnek ott is feltétele a megfelelő GSM–R rendszer és az arra épülő ETCS–L2 (European Control System) biztosítóberendezés kiépítése és beüzemelése. Ennek kivitelezése elkezdődött, és várhatóan 2025-ben átadják. Ezután az ETCS rendszer fedélzeti egységeivel telepített vasúti járművek részt vehetnek a sebességemelésben.

Ide tartoznak a 2022/2023-as menetrendváltással a Budapest–Debrecen vonalon bevezetett, órás ütemben közlekedő Cívis InterRégió járatok Flirt motorvonatai. Az elmúlt hetekben megjelentek nagy teljesítményű villanymozdonyok (Akiem Siemens Taurus mozdonyok) a 100-as vonali InterCitykben, amelyek ugyancsak alkalmasak a 160-as tempóra. Az InterCity vonatoknál tervezett járműfejlesztések a mozdonyoknál már alapkövetelményként kezelik a kompatibilitást az ETCS rendszerrel, míg a személykocsiknál az IC+ program tervezett folytatásával jöhet létre a 160 kilométeres sebességre alkalmas járműpark.

A sebességemelést a menetrendben szereplő különböző vonattípusoknál várhatóan fokozatosan vezeti be a MÁV.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×