A BKK csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, augusztus 17-én tisztították meg a Népligetet és környezetét. Az akcióban részt vettek a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül önállóan működő FKF Köztisztasági és Főkert Kertészeti Divízió, valamint a BKV Zrt. munkatársai, akik kitakarították a villamosmegállót és a metróaluljárót.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság – a főváros forgalmas közterületeihez hasonlóan – fokozott rendőri jelenlétet biztosított a helyszínen
– tettek hozzá.
Az összehangolt munkából kivette a részét a rendészeti tevékenységet végző Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI), amely a rendőrökhöz hasonlóan szintén ellenőrizte a környéket. Fontos szerepet játszott a közös akcióban a Volánbusz Zrt., a cég munkatársai a rendvédelmi szervek munkáját támogatták. Ugyancsak támogatták az együttműködés sikerességét a Menhely Alapítvány munkatársai, akik szükség esetén segítséget nyújtottak a rászorulóknak.
A BKK elkötelezett amellett, hogy a főváros tulajdonában lévő közszolgáltatókkal, valamint állami és civil szervezetekkel szorosan együttműködve élhetőbbé tegye Budapestet – ismertették.
A köztisztasági és közrendvédelmi együttműködés 2021-ben indult el a BKK szervezésében: a fővárosi közműcégek, a rendőrség munkatársai és a civilek március és október között tervezetten havonta két-három alkalommal jelennek meg egy-egy fontosabb csomópontban. Augusztusban még a KÖKI terminált és környezetét fogják takarítani, szeptemberben várhatóan a Puskás Ferenc Stadion metróállomás és környezete, valamint a Déli pályaudvar kerül sorra – tudatta a BKK.