eur:
392.16
usd:
366.78
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
Nyitókép: Facebook/ Marton MERESZ

Ha a Lánchíd nem szimbolikus műtárgy lenne... – vita a hídhasználatról

"Csinálunk egy új buszsávot a város közepén, majd alig közlekedtetünk buszokat rajta" – ezt az amúgy saját mondatát emelte ki Vitézy Dávid abból a beszélgetésből, amely a Hegyvidék közlekedési ügyeiről szólt.

"Ha a Lánchíd egy buszsávorientációjú főútvonal lesz, akkor az a XII. kerület buszsávja lesz a belvárosba, és a legfontosabb hegyvidéki területekről jó minőségű buszjáratok kellenek rá. Szerinte érdemes akár odáig is elmenni, hogy az Istenhegyi útról is legyen a Lánchídon át a belvárosba bemenő járat, sőt, az egész hegyvidéki buszhálózat megérett az újragondolásra" – mondta Vitézy Dávid egy közlekedésről szóló beszélgetésen, amelyet Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester kezdeményezett.

Az eseményről amelyen Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásfejlesztési igazgatója, Szele András, a Mobilissimus vezető szakértője, Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár és Pokorni Zoltán, a XII. kerület fideszes polgármestere vett részt a Telex számolt be részletesen.

A nem csak a XII. kerületieket érintő kérdés a Lánchíd ügye volt.

Bodor Ádám ezzel kapcsolatban kiemelte: kiszámíthatóvá tette a közösségi közlekedést, hogy a felújított Lánchídon már nem kell dugóban állniuk a Budáról Pestre haladó buszoknak, mert a híd alapvetően autómentessé vált.

Vitézy Dávid erre reagálva elmondta: helyes hozzáállásnak tartja, hogy a Lánchíd buszsávlogikán működjön, de akkor ezt ki kell használni rendesen. Hozzátette: nonszensz, hogy a 105-ös busz 18 percenként jár napközben, fele olyan sűrűséggel, mint a Lánchíd lezárása előtt".

Bodor Ádám szerint

már most nagyobb buszkapacitás került a Lánchídra,

mint a felújítás előtt, de még nincs végső döntés a Lánchíd forgalmi rendjéről, és majd ha az megszületik, utána lehet beszélni a kapcsolódó buszhálózat nagy arányú fejlesztéséről-átalakításáról.

Vitézy Dávid szerint ugyanakkor ez egy defenzív várospolitika, mert ha azelőtt kérdezik meg a népet, hogy csak busz maradjon-e a Lánchídon, mielőtt lenne jó buszhálózat, amire rászoknának, akkor a végén nem is fogják megszavazni.

Szele András, a Mobilissimus vezető szakértője szerint egy, a Lánchídon kétpercenként közlekedő, Bel-Buda főbb helyeiről utasokat összegyűjtő elektromos buszflotta lehetne az, amit cserébe fel lehet kínálni azoknak az embereknek, akik ötven éve jártak át a Lánchídon autóval, és most le kellene mondaniuk erről.

Vitézy Dávid annyit tett még hozzá,

ha a Lánchíd nem egy szimbolikus műtárgy, hanem csak egy egyszerű főút lenne, akkor valószínűleg már régen eldőlt volna, hogy mi mehet és mi nem mehet rajta.

Bodor Ádám azzal zárta le a témát: a BKK önjáró trolikat tesztel az útvonalon, mert az az elképzelés, hogy át fognak járni Budára. Szeretnének minél több elektromos közlekedési eszközt látni Budapesten, mert mindenképpen az a jövő, de ez egyelőre egy finanszírozási kérdés.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×