eur:
392.36
usd:
366.07
bux:
66785.92
2024. április 26. péntek Ervin
Vonatok a zalaegerszegi vasútállomáson 2020. január 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak a Zalaegerszeget érintő vasúti fejlesztésekről. A tájékoztatón Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba.
Nyitókép: MTI/Varga György

MÁV, Volán, HÉV: kész az új menetrend, itt vannak az újdonságok

A MÁV-Volán-csoport új, 2022/2023-as vasúti és autóbusz-menetrendje december 11-én, vasárnap lép hatályba.

A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) iránymutatásai alapján előkészített szokásos éves decemberi menetrendváltás új, utascentrikus szemléletet hordoz, és újabb fejlesztésekkel használja ki a MÁV-Volán-csoport integrációjának előnyeit – közölte a társaság.

A közösségi közlekedés versenyképességének egyéni közlekedéssel szembeni javítása érdekében az utazási szokásokhoz még jobban igazodó, összehangolt vasúti és buszos menetrendek teszik vonzóbbá, szerethetőbbé a vonattal, busszal utazást. A legfőbb újdonságok az észak-pesti elővárosi térségben élők utazását könnyítik meg, melyet a hatvani vonal felújítása, valamint a Kőbánya felső állomás és a Keleti pályaudvar között megépített harmadik vágány tesz lehetővé.

A vasútvonalak csaknem harmadát érintik a menetrendi vagy éppen tarifális fejlesztések, az utasok kényelmét pedig – a várhatóan jövő év elejére teljessé váló – 40 darabos KISS motorvonatflotta és a Volánbusz 2018 óta több mint 1800 új járművel bővülő autóbuszflottája is szolgálja.

A járványhelyzet okozta 20-30 százalékos visszaesést követően az utasszámok már közelítenek a 2019 első kilenc hónapjának adataihoz, akkor közel 103 millióan választották a vasúti utazást, míg idén szeptember végéig 96 millióan utaztak vonattal belföldön. A távolsági közlekedésben már meg is haladta az utasszám a járvány előtti mértéket. 11,5 millió utas utazott a MÁV-START távolsági járatain idén január és szeptember között, többen mint 2019-ben.

A következő kiemelt menetrendi fejlesztésekkel jövőre még jobban fellendülhet az utazási kedv:

  • A hatvani vonal felújítása révén markáns módosítások, az észak-pesti agglomerációban élők számára kedvező újdonságok jelennek meg:
  • Mátra InterRégió elnevezéssel új, óránkénti közvetlen összeköttetés jön létre Budapest és Gyöngyös között.
  • Az elővárosi és a távolsági üzemidő is bővül a hajnali és éjszakai peremidőszakokban. Az InterRégió vonatokkal együtt reggel csúcsidőben 15 percenkénti kiszolgálás valósul meg Aszód és Bag felől a fővárosba.
  • Vámosgyörk és a Budapest között a Mátra és az egri Agria InterRégiók révén félórás ütemben közlekednek a vonatok a jelenlegi 60 perces ütemű közlekedés helyett.
  • Főként az utasforgalom szempontjából kiemelt napszakokban a hatvani, gyöngyösi vonalon is forgalomba állnak KISS emeletes motorvonatok.
  • Az InterCity-k a mentrendváltástól megállnak Hatvanban. Budapest és Hatvan között felármentesen vehetik igénybe az utasok az InterCity-ket. Ez a salgótarjáni vonalról átszállók számára is fontos, mert a vonal települései és Budapest között így 25 perccel gyorsabb lesz az utazás a gyorsabb átszállásnak köszönhetően.
  • Az észak-pesti elővárosi térségben az autóbuszok az új munkamegosztásban elsősorban rá- és elhordó funkcióval kapcsolódnak a vasúthoz.
  • Gödöllőről, Bagról, Hévízgyörkről, Galgahévízről, Turáról, Aszódról, Kartalról, Vesegről, és további dél-nógrádi településekről új járatok indulnak Újpest-Városkapu végállomással csúcsidőben 30 percenként, hiszen a térségből sokan utaznak Észak-Pestre. Ezáltal Újpesten az M3-as metróra, továbbá Újpalota és a Mexikói út felé is kedvezőbb átszállási lehetőség nyílik. Budapest más területei felé pedig a Keleti pályaudvarra érkező, gyakrabban közlekedő vonatokat ajánljuk, melyekről az M2-es és M4-es metró is elérhető.
  • A budapesti agglomerációnak az egyik nagyon fontos szeletében, a hatvani vonal mentén létrejön a teljesen integrált MÁV-START, Volánbusz, HÉV tarifaközösség. A vasúttal és autóbusszal utazók számára kedvező áron (a korábbi közvetlen Budapest irányú buszos eljutás költségeit nem meghaladó, bizonyos megállóhelyektől történő utazás esetében a jelenlegi vasúti bérletárakhoz képest jelentősen olcsóbban) közös bérlettel nyílik lehetőség a vonatok, a H8-as HÉV és az autóbuszok együttes igénybevételére a Budapest és Gödöllő—Szada, a Budapest és Gödöllő—Valkó—Vácszentlászló—Zsámbok, a Budapest és Aszód, a Budapest és Gyöngyös, valamint a Budapest és Bag—Hévízgyörk—Galgahévíz—Tura viszonylatok esetében.
  • A Vác és Aszód közötti új vonatokkal december 11-től újraindul a személyszállítás 77-es vonalon, ahol 2009 óta szünetelt. 7 pár S77-es jelzésű vonat közlekedik naponta – elsősorban a diák és hivatásforgalmai igényeket kiszolgáló menetrendi struktúrában.
  • A Nyugati pályaudvar és Debrecen között (100-as vonal) új Cívis InterRégió vonatok közlekednek óránként, modern FLIRT motorvonatokkal. A vonatok a Nyugati pályaudvar és Cegléd között csak Zuglón, Kőbánya-Kispesten és Ferihegyen állnak meg, Ceglédtől Debrecenig pedig minden állomáson és megállóhelyen.
  • A pécsi vonalon az InterCity vonatok egységesen a Mecsek IC elnevezést kapják, ezekben elsőosztályú prémium- és bisztrószakasszal ellátott IC+ kocsik is közlekednek a jelenlegi első osztályú IC-kocsik helyett.
  • Dinamikusan nő az utasforgalom a Budapest környéki elővárosi vonalakon a számos fejlesztésnek és szinte kizárólag korszerű motorvonatok közlekedésének köszönhetően. Az utasigényekhez igazodva hétköznap esti órákban és hétvégén napközben a legnagyobb utasforgalmú elővárosi vonalakon sűrűbben közlekednek a vonatok a menetrendváltástól, félórás követés lesz a 60 perces helyett.
  • A távolsági közlekedésben az utasszámok növekednek, és egyre nagyobb igény van arra, hogy a szokásos este 6-7 óra körüli utolsó vonatoknál később is haza lehessen jutni a vidéki nagyvárosokból Budapestre vagy a szomszédos nagyvárosba, illetve fordítva. Emiatt az őszi Budapest—Szeged közötti InterCity üzemidőbővítést a menetrenváltástól újabbak követik. A főváros és Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Eger között, valamint a Balaton felé is meghosszabbodik az üzemidő.

Volánbusz

  • A Volánbusz esetében látványos a fejlődés a járműállomány tekintetében. A 2018-ban indított járműfiatalítási program keretében eddig összesen 1821 (1702 új és 119 használt, újszerű) autóbuszt állított forgalomba a Volánbusz. Ezeket a közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a lehető legnagyobb hatékonysággal használja a közlekedési társaság.
  • Decembertől változik a Volánbusz menetrendje is. Az ország számos térségében a vasúti menetrend változásához kapcsolódóan, vagy a helyiek igényei szerint bővül a buszos szolgáltatás. Módosul a ráhordó autóbuszjáratok közlekedése, új vasúti csatlakozások jönnek létre. A Veszprém–Ajka és a Dombóvár–Gyékényes vonal esetében pedig a helyközi autóbuszos közlekedés szerepe erősödik.
  • Etyek és Biatorbágy vasútállomás között – 766-os jelzéssel – új buszjáratok közlekednek (munkanapokon csúcsidőben 30 percenként, azonkívül óránként), a Budapest—Tatabánya—Győr—Hegyeshalom (1-es) vonalon csatlakozást biztosítva a főváros felé közlekedő vonatokhoz. Az Etyek–Budapest, Biatorbágy–Budapest viszonylatú autóbuszbérletek Biatorbágy és Budapest között a vasúton is érvényesek, így egyetlen bérlettel igénybevehetőek a vasúti csatlakozást biztosító autóbuszok, a vonatok, és a közvetlen fővárosba közlekedő autóbuszjáratok is.
  • A MÁV-Volán-csoporton belüli buszos és vasúti alágazati együttműködés révén Veszprém és Ajka között (20-as vonal) a helyközi autóbuszok szolgálják ki a településeket. A Volánbusz több, jelenleg is közlekedő autóbuszjárat útvonalát módosítja, illetve meghosszabbítja Veszprém vasútállomásig.
  • A Dombóvár—Gyékényes (41-es) vasútvonal esetében szintén a MÁV-Volán-csoporton belüli alágazati együttműködésnek köszönhetően a helyközi autóbuszok szolgálják ki a településeket, a vonatok egységesített, ritkított megállási rend szerint közlekednek a menetrendváltástól. Kaposvár és Dombóvár között kétóránként vonathoz csatlakozó, időben egyenletes közlekedést biztosító autóbusz-menetrend lép életbe, csúcsidőben a jelenleginél egyenletesebb járatkövetést biztosítva Kapospula, Attala, Csoma, Szabadi, Baté, Kaposhomok és Taszár érintésével.

MÁV-HÉV

  • A MÁV-HÉV menetrendjében is történnek apróbb változások. A H5-ös vonal menetrendje – az utasok javaslatának megfelelően – egyszerűbben megjegyezhetővé válik, mivel december közepétől a vonatok már csak egyféle munkanapi menetrend szerint közlekednek. A jövőben már nem lesz különböző a hétfőtől csütörtökig és a pénteken érvényes menetrend, azaz a HÉV-ek a tanítási időszakokban valamennyi munkanapon azonos menetrend szerint járnak.
  • A H8-as vonalon kisebb korrekciók, néhány perces módosítások lesznek annak érdekében, hogy a vonatok pontosabban, megbízhatóbban közlekedhessenek.

A menetrendről bővebb, térségenként, illetve vasútvonalanként is részletezett tájékoztatás a www.mav.hu/ujmenetrend oldalon található. A Volánbusz részletes menetrendje itt böngészhető.

Címlapról ajánljuk

Titokzatos nagy vásárlás előtt az OTP

Az OTP Bank tavaly minden korábbi eredményét felülmúlta, a megkezdett építkezést és terjeszkedést a következő években is folytatja - mondta pénteken Budapesten, a társaság éves közgyűlésén az OTP Bank elnök-vezérigazgatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Gigantikus amerikai fegyvercsomag készül Ukrajnának, hátrébb vonják az Abrams tankokat a frontról – Háborús híreink pénteken

Gigantikus amerikai fegyvercsomag készül Ukrajnának, hátrébb vonják az Abrams tankokat a frontról – Háborús híreink pénteken

A Politico értesülései szerint az Egyesült Államok pénteken egy 6 milliárd dolláros fegyvercsomagot jelenthet be Ukrajnának a nemrég elfogadott 60,8 milliárd dolláros keretből. A csomag tartalmaz majd Patriot légvédelmi rakétákat, tüzérségi lőszert, drónokat, drón elleni fegyvereket, illetve levegő-levegő rakétákat vadászgépekhez. Az AP két amerikai forrásra hivatkozva arról ír, hogy az ukránok hátrébb vonták a frontvonalról az amerikai Abrams tankokat, mivel az orosz drónok könnyen észreveszik és megtámadják őket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×