Infostart.hu
eur:
387.4
usd:
330.14
bux:
110669.65
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Pixabay

Szijjártó Péter: Magyarország ellenzi a hagyományos motorú autók kivezetésének határidejét

A hagyományos gépjárműmotorok 2035-ös száműzését több ország is megvétózná.

Az Európai Parlament már rábólintott arra a tervre, hogy 2035-től kivezessék a hagyományos üzemanyaggal hajtott, belső égésű motorokat az uniós országokból. Ám ahogy közeledik a javaslat végső elfogadásának határideje, több ország is módosítana a határidőn, vagy egyenesen eltörölné azt.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn egy Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy az inflációs környezet, a nyersanyagárak emelkedése és a beszállítói láncok bizonytalansága mind-mind komoly feladatot jelentenek az autóipar számára. Ebben a helyzetben különösen fontos, hogy ne rakjanak plusz terheket az iparágra.

"Számunkra természetesen fontos a környezetvédelem, ugyanakkor annak kéz a kézben kell járnia a versenyképesség folyamatos fejlődésével. Az nem lehet, hogy ideológiai vagy politikai okokból egy komplett európai iparágat véreztessünk ki most, amikor az európai gazdaságnak támogatásra van szüksége.

Szerintünk most nincs itt az ideje annak, hogy konkrét időpontot tűzzünk ki a hagyományos gépjárműmotorok teljes kivezetésére.

A károsanyag-kibocsátást természetesen csökkenteni kell, de mindezt a józan ész talaján állva kell megtenni" - fogalmazott Szijjártó Péter.

A hvg.hu a Reuters által közölt dokumentum alapján azt írta, hogy Olaszország, Portugália, Szlovákia, Bulgária és Románia azt szeretné elérni, hogy elég legyen a kilencvenes években meghatározott szén-dioxid-kibocsátási értékeket 90 százalékkal csökkenteni 2035-ig, és további öt év múlva legyen kötelező a nulla szén-dioxid-kibocsátás.

Az öt ország a kishaszonjárműveknél is enyhítene a szigoron: 2035-re csak 80 százalékos csökkentési célt tűznének ki, de 2040-re ezeknél a járműveknél is kötelező lenne a nulla kibocsátás.

Brüsszel szerint azonban a 2035-ös dátum döntő fontosságú, mert az új autók átlagos élettartama 15 év – így egy későbbi tilalom megakadályozná, hogy az EU 2050-re elérje a nettó nulla károsanyag-kibocsátást.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
A mesterséges intelligencia intézheti a vásárlásainkat: Európába is érkezik a Visa rendszere

A mesterséges intelligencia intézheti a vásárlásainkat: Európába is érkezik a Visa rendszere

A Visa bejelentette a mesterséges intelligencia alapú kereskedelem fejlődésének egyik mérföldkövét: több száz biztonságos, AI-ügynök által kezdeményezett tranzakciót hajtottak végre sikeresen az ökoszisztéma partnereivel szoros együttműködésben. Az áttörés azt jelzi, 2025 lesz az utolsó év, amikor a vásárlók egyedül intézik a vásárlást és a fizetést – az AI-ügynökök által támogatott tranzakciók pedig a kísérleti fázisból a széles körű alkalmazás felé haladnak - közölte a kártyatársaság.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×