eur:
392.91
usd:
366.01
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: Pixabay

Szijjártó Péter: Magyarország ellenzi a hagyományos motorú autók kivezetésének határidejét

A hagyományos gépjárműmotorok 2035-ös száműzését több ország is megvétózná.

Az Európai Parlament már rábólintott arra a tervre, hogy 2035-től kivezessék a hagyományos üzemanyaggal hajtott, belső égésű motorokat az uniós országokból. Ám ahogy közeledik a javaslat végső elfogadásának határideje, több ország is módosítana a határidőn, vagy egyenesen eltörölné azt.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn egy Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy az inflációs környezet, a nyersanyagárak emelkedése és a beszállítói láncok bizonytalansága mind-mind komoly feladatot jelentenek az autóipar számára. Ebben a helyzetben különösen fontos, hogy ne rakjanak plusz terheket az iparágra.

"Számunkra természetesen fontos a környezetvédelem, ugyanakkor annak kéz a kézben kell járnia a versenyképesség folyamatos fejlődésével. Az nem lehet, hogy ideológiai vagy politikai okokból egy komplett európai iparágat véreztessünk ki most, amikor az európai gazdaságnak támogatásra van szüksége.

Szerintünk most nincs itt az ideje annak, hogy konkrét időpontot tűzzünk ki a hagyományos gépjárműmotorok teljes kivezetésére.

A károsanyag-kibocsátást természetesen csökkenteni kell, de mindezt a józan ész talaján állva kell megtenni" - fogalmazott Szijjártó Péter.

A hvg.hu a Reuters által közölt dokumentum alapján azt írta, hogy Olaszország, Portugália, Szlovákia, Bulgária és Románia azt szeretné elérni, hogy elég legyen a kilencvenes években meghatározott szén-dioxid-kibocsátási értékeket 90 százalékkal csökkenteni 2035-ig, és további öt év múlva legyen kötelező a nulla szén-dioxid-kibocsátás.

Az öt ország a kishaszonjárműveknél is enyhítene a szigoron: 2035-re csak 80 százalékos csökkentési célt tűznének ki, de 2040-re ezeknél a járműveknél is kötelező lenne a nulla kibocsátás.

Brüsszel szerint azonban a 2035-ös dátum döntő fontosságú, mert az új autók átlagos élettartama 15 év – így egy későbbi tilalom megakadályozná, hogy az EU 2050-re elérje a nettó nulla károsanyag-kibocsátást.

Címlapról ajánljuk
Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Már fizetni kellett a velencei belépésért

Már fizetni kellett a velencei belépésért

Több mint 113 ezren léptek be Velencébe csütörtökön, de csak töredékük vette meg a fejenkénti öteurós belépőjegyet - közölte Velence polgármesteri hivatala a városban bevezetett fizetős belépési rendszer első napján. Április 25. nemzeti ünnep volt Olaszországban, ezért az átlagosnál magasabb volt a látogatók száma.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×