eur:
400.85
usd:
371.61
bux:
92158.56
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
Yellow taxi cabs waiting for a passenger in Budapest
Nyitókép: Ocskaymark/Getty Images

Komoly árat kérhet a taxisoktól főváros a tarifaemelésért

Jelentős változás következhet be a fővárosi taxis járműállományban, amennyiben a taxisok elfogadják a Városháza feltételeit a tarifák emelése érdekében.

Sajtóértesülések szerint a Fővárosi Önkormányzat komoly feltételekhez köti a megállapodást a taxis tarifák emeléséről a szakszervezetekkel zajló, jelenleg is folyamatban lévő tárgyalásokon.

A Világgazdaság írt arról, hogy csak egy zöldprogram megvalósulására tett vállalás esetén támogatja a fővárosi vezetés a taxisok tarifaemelési törekvését. A lapnak a tárgyalásokra rálátó források azt mondták, hogy a javaslatnak több eleme is lenne, például a plug-in hybrid és a tisztán elektromos meghajtás kizárólagossága is szóba került, de első körben a dízelüzemű taxikról rendelkeznének.

A Városháza tervei szerint 2025-től nem lehetne dízeles járművel szolgáltatni a fővárosban.

A gazdasági lap cikke szerint a már engedéllyel rendelkező ilyen autók a korhatár eléréséig – ez a főszabály szerint tíz év – forgalomban maradhatnak, de frissen már nem lehetne dízelüzemű taxit regisztráltatni. A VG forrásai szerint a taxisközösség kénytelen elfogadni ezt a feltételt, mert csak így teremthető meg a szükséges politikai támogatás.

Az InfoRádió megkereste az ügy szereplőit. A Fővárosi Önkormányzat sajtóosztálya és az Országos Taxis Szövetség is azt közölte, hogy a tárgyalások tartalmáról, részleteiről, a megállapodásig nem akarnak nyilatkozni. Korábban az érdekképviselet elnöke azt mondta, az elmúlt évek gazdasági hatásai miatt indokolt a tarifaemelés. „Ahogy telik-múlik az idő, egyre komolyabb károkat okoz ennek a tarifának a hiánya”. Metál Zoltán időszerűnek nevezte a tarifaszerkezet, illetve maga az érték átgondolását, kiemelve, hogy ezt úgy tennék, hogy közben ne sokkolják az utazóközönséget, amit elemi érdeküknek tart. Óvatos becslése alapján

30 és 40 százalék közötti mértékben realizálódhat a tarifaemelés,

de hogy ez a várakozási-, a kilométer- vagy az alapdíjban fog „testet ölteni”, az még a következő hetek tárgyalásainak az eredménye lesz.

Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy februári háttérbeszélgetésen az InfoRádiónak mondta, elhárultak az akadályok a tarifaemelés elől. „Sára Botond (a fővárosi kormányhivatal vezetője – a szerk.) megbízásából kiadtak egy értelmezést, mely szerint […] lehet a taxisoknál árt emelni.” De az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára is kiadott egy olyan értelmezést, hogy erre van lehetőség – ismertette Kiss Ambrus hozzátéve: ennek eredményeként a főváros kezdeményezte, hogy a taxisok tegyék meg a javaslataikat, hogy kiderüljön, „hol van a legkisebb közös többszörös” és milyen megoldást lehet találni, hogy a Fővárosi Közgyűlés dönthessen a kérdésben. A főpolgármester-helyettes jelezte, itt már csak mérték kérdéséről van szó.

Február elején egyébként a Hősök terén demonstráltak a tarifaemelésért, majd a követeléseiket tartalmazó petíciót átadták a Főpolgármesteri Hivatalban és a Miniszterelnökségen.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nyugdíjkiegészítést fizet a kormány a magas infláció miatt
kormányinfó

Nyugdíjkiegészítést fizet a kormány a magas infláció miatt

A szerdai kormányülésen elhangzottakról tájékoztatott Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. A legkisebb településen élők számára külön döntések születtek az ülésen, ezekről külön bejelentéseket tett Gyopáros Alpár kormánybiztos. Sok újságírói kérdés irányult a miniszterelnök március 15-ei beszédére és a jegybanknál zajló vizsgálatra.

Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Elhúzódó háború esetén az utánpótlás mellett nagyon fontos a lakott területek és a kritikus infrastruktúra védelme, ezért is szükséges, hogy hosszabb távon megfelelő számú sorkatonaság legyen egy-egy országban – mondta az InfoRádióban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Biztonságkutató Központjának igazgatója. Az ezredes arra is kitért, van-e elég ember Magyarországon arra, hogy adott esetben ismét elrendeljék a kötelező sorkatonai szolgálatot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

A szárnyaló évek után úgy tűnik, eljött a szűk évek időszaka a hazai építőipar, a megrendelések, a beruházások és a kivitelezések számára. De mit lehet és mit kell tennie a szektor szereplőinek azért, hogy a nehezebb éveket is sikerrel vegyék, és a következő nagy felívelési szakaszra ne összeesve, hanem megerősödve álljanak a rajtvonalnál? Hogyan lehet növelni a hatékonyságot? Milyen állami szerepvállalásra van szükség? A Portfolio Építőipar 2025 konferencián többek között erről beszéltek az ágazat szakértői.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×