Több mint 60 éve született az a döntés, hogy az M3-as autópálya bevezető szakasza a Városliget közepén vezessen keresztül, így Budapest történelmi parkját kettészelő Kós Károly sétányon ma akkora forgalom, mint a Petőfi hídon – emlékeztet Vitézy Dávid a közösségi oldalán kiemelve: „a Városliget megújításával ezen változtatni kell, Budapest első számú közparkjának autómentesítése a kormány célja, melyet a Fővárosi Önkormányzat is támogat. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a kormány ezért 2020 nyarán úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől, és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át”.
A pénteki napon a Városliget Zrt. kiírta a tendert a Kós Károly sétány átépítésének terveire, melyek a mai aszfaltozott autóút helyett valódi parki sétánnyá alakítják vissza a Városligetet kettévágó főtengelyt.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója Facebook-bejegyzésének tanulsága szerint a A FKT és a kormány döntése alapján tavaly év eleje óta zajlik a Városliget autómentesítését szolgáló közlekedési fejlesztések előkészítése – ennek keretei közt a BFK megrendelésére készülnek a Szegedi út vonalában a Rákosrendező fölött átívelő új közúti, villamos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat biztosító új híd tervezése, 1500 férőhely új P+R tervezése a Mexikói útnál és sok kisebb Városliget környéki forgalomtechnikai beavatkozás terveinek az elkészítése.
Elsőként a megállapodásban szereplő kiegészítő beruházások (P+R parkolóházak, Szegedi úti híd stb.) tervezése kezdődött meg, most ezeket követi a Kós Károly sétány teljes közterületi újratervezése, autóútból sétánnyá való visszaalakításának tervezése.