A Magyarországon 308.-ként Zalalövőn átadott kormányablakon kívül országszerte idén még tíz hasonló irodát adnak át, amellyel így teljessé válik a kormányablakok hálózata – közölte a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára a zalai városban.
György István hozzátette: jelenleg a régi okmányirodákat alakítják át kormányablakokká, ahol sokkal szélesebb ügykörrel, informatikailag jól felszerelt és kényelmesebb körülmények között fogadhatják az ügyfeleket.
A fejlesztések azonban nem állnak le, a Digitális Magyarország Programban hamarosan elindul az online chates ügyintézés is, ami óriási előrelépés, hiszen az ügyfelek otthonról léphetnek majd kapcsolatba a közigazgatással – jelezte az államtitkár.
Úgy fogalmazott, hogy 2010-től a kiegyezés óta a legnagyobb közigazgatási átalakítás zajlott Magyarországon, ennek keretében alakították ki a járásokat és az új kormányablakokat. Az volt a kormányzat célja, hogy az ügyfelek szolgáltató területi közigazgatással találkozzanak, minél felkészültebb ügyintézőkkel és megfelelő felszereltségű irodákban – magyarázta.
Az okmányirodai rendszerhez képest
kezdetben 29 ügytípussal foglalkoztak a kormányablakok, 2019-től azonban már mintegy 2500-féle ügyet intézhetnek az állampolgárok
– tette hozzá.
Az államtitkár kitért arra is, hogy az elmúlt két évben a területi közigazgatás, a kormányhivatalok számára óriási logisztikai feladatot jelentett a pandémia miatt az oltások megyei szintű szervezése. Ezt a feladatot az egészségüggyel karöltve, a honvédség, a rendőrség és katasztrófavédelem bevonásával, valamint a szociális és pedagógiai intézményekkel szoros együttműködésben végzik.
György István beszámolt arról is, hogy a járvány idején elrendelt könnyítések miatt
az állampolgároknál mostanra mintegy kétmillió lejárt okmány van, amelyeket június 30-ig használhatnak.
Egyúttal azt kérte: ne várják meg az utolsó napokat, időben hosszabbítsák meg az okmányaik érvényességi idejét, mert így elkerülhetik a sorban állásokat.