Infostart.hu
eur:
387.31
usd:
330.75
bux:
109536.88
2025. december 19. péntek Viola
Az M15-ös autóút kétszer kétsávos autópályává bővített, az M1-es autópálya és Rajka országhatár között szakasza az átadás napján Rajka közelében 2019. december 18-án.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Új megyematricás szabályokra kell figyelni 2022-ben

Aki az M1-es autópályát megyematricákkal használta eddig, az most változtatásra kényszerül.

Mivel Szárligetnél új csomópontja lett az M1-esnek, már nem lehet Fejér megyei matrica nélkül megúszni a sztráda használatát annak, aki nem időszakos/országos matricával autózik a Budapestet Ausztriával összekötő sztrádán.

Bár a csomópont már 2020 nyarán megépült, idáig türelmi időt kaptak az autósok, Pest és Komárom-Esztergom megyei matricával meg lehetett úszni az eljutást a Kisalföldig.

A tavalyi év végén ráadásul - mint az Index cikke is felhívja rá a figyelmet - hivatalos közlés is megjelent a változásról, , mely szerint a Komárom-Esztergom megyei e-matrica az M1-es autópálya 48-as kilométernél lévő szárligeti csomópont és a 112-es kilométernél lévő M1–M19 csomópont között lesz érvényes. Ennek értelmében szükség van matricára azoknak, akik áthajtanak Fejér megyén az M1-es autópályán, hiszen csak így közlekedhetnek jogszerűen a szárligeti és a bicskei lehajtó között.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk előző részében lefektettük a hatékony helyiséggazdálkodás alapjait: a portfóliószemléletű vagyonstratégiát, az adatvezérelt portfólió kialakítását és a rugalmas szabályozási keretet. Most a rendszer operatív eszköztárára térünk át – azokra a konkrét módszerekre, amelyek a mindennapi működésben valóban meghatározzák a teljesítményt, úgy mint az árazási logika, a napi működési rendszer felépítése, valamint az értékesítés megszervezésének módja. Azt is bemutatjuk, miként lehet mindezt valós körülmények között, kontrollált kísérleti környezetben tesztelni egy pilotprogram segítségével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×