eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Kisiklott szerelvény a fogaskerekű Városkút és Svábhegy közötti megállójában 2014. június 7-én. A balesetben személyi sérülés nem történt.
Nyitókép: Öt éve hasonló eset történt: kisiklott szerelvény a fogaskerekű Városkút és Svábhegy közötti megállójában 2014. június 7-én. MTI Fotó: Lakatos Péter

Lecserélnék a BKV ósdi kocsijait

A kormánytól kérnek pénzt a fogaskerekű új szerelvényeihez, amit a BKV a kisföldalattival közös pályázatban kezelne.

A Millenniumi Földalatti Vasút, vagyis a kisföldalatti szerelvénycseréjének keretében újítaná meg a fogaskerekű vasút járműparkját a BKV – tudta meg a Világgazdaság. Egy becslés szerint 25 milliárd forint lenne 22 darab kisföldalatti, míg 12 milliárd nyolc darab fogaskerekű.

A cég a két beszerzést közös eljárásban rendezné, a prototípusokra és a sorozatgyártásra vonatkozó tervezési, illetve gyártási tendereket is együttesen írná ki, amit a kis darabszámú sorozatokkal, valamint a műszaki és üzemszervezési realitásokkal indokol.

A flottamodellnek feltétele, hogy a fedezet már az eljárás megjelenése előtt rendelkezésre álljon, ám a 37 milliárd forint még hiányzik. A lap úgy tudja, a társaság az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordult forrásért.

A kisföldalatti- és a fogaskerekű-járműprojekt előkészítésének tervezése várhatóan az idén tavasszal fejeződik be, így a BKV a birtokában lenne azoknak a dokumentumoknak, amelyekkel a program folytatódhat.

A Főmterv még 2020 áprilisában nyert el egy mintegy 750 millió forintos megbízást az új járművek tervezésének előkészítésére. Ez csak a tanulmányterveket és a majdani járműszállítás ütemezésének kidolgozását tartalmazza, a prototípusok tényleges terveit nem.

A kisföldalatti járműprototípusának tervezéséhez szükséges előkészítési feladatokat 395 millió forintért vállalta a cég, míg ugyanezt a feladatot a fogaskerekű vasútnál 260 millióért végzi el.

Szakértők szerint a szerződéskötéstől számítva

is legalább három év, mire elkészülnek a szerelvények.

A kisföldalatti kocsijainak átlagéletkora 45 év felett van, a 60-as vonalon, a Városmajor és a Széchenyi-hegy, Gyermekvasút állomás között járó fogaskerekűé több mint 40 év. A szakasz felújítása és meghosszabbítása régóta tervben van, létezik olyan elképzelés, hogy a Széll Kálmán tértől közvetlenül el lehessen jutni a Normafáig. A projektet támogató Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a fogaskerekű teljes beruházási forrásigénye 40 milliárd forint, ebből a járműbeszerzés értékét 18-20 milliárd.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×