Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

Robbanásra számítanak a Balatonnál

Kiderült, hogy mind a Budapest-Balaton kerékpárút, mind a Balatoni Bringakör nyomvonala körül akadnak viták, amelyek késleltethetik a kivitelezést.

A Balatonnál a vasúti közlekedésben az idén nyáron már a 2019. évihez hasonló utasforgalom, a kerékpáros turizmusban pedig robbanás várható - hangzott el a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) szakmai online-fórumán.

Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a Balaton felé tartó, illetve ott közlekedő vonatokon már tavaly is 32 százalékkal nőtt a kerékpárjegy-értékesítés. Idén az első 3 és fél hónapban pedig már százezer balatoni kerékpárjegyet értékesítettek, ami 60 százalékos növekedés a 2019-es, bázisnak tekinthető év azonos időszakához képest.

A MÁV-csoport ezért a maximumra növeli a kerékpárszállítási kapacitásait

- tette hozzá.

Az utasforgalomban a vasúttársaság a tavalyi visszaesés után az idén újra a 2019. évihez hasonló, 1,7 millió balatoni utasra számít - mondta a vezérigazgató-helyettes. Az autózással szembeni versenyképesség javítása érdekében a nyáron jelentős menetrend- és szolgáltatásfejlesztést hajt végre a vasúttársaság.

Kormányos László kiemelte, hogy a nyári menetrend hatályba lépésétől, június 19-től az északi part egy szakaszán befejezett villamosításnak köszönhetően sűrűbb és gyorsabb lesz az utazás; átszállás nélkül, modern, klímás, alacsonypadlós Flirt motorvonatokkal lehet majd utazni Budapesttől Balatonfüredig. Az északi part fővárosáig óránként közlekednek az új InterRégió-járatok, Tapolcáig kétóránként indulnak InterCity-k, a déli partra pedig felújított kocsikon utazhatnak az InterCity-ket választók. Várhatóan július közepétől pedig új, saját gyártású IC+ 1. osztályú és bisztró-kocsikat állítanak forgalomba - sorolta.

Az éjszakai bagolyvonatok a korábbi szezonokhoz képest gyakrabban, és az északi parton Keszthelytől Székesfehérvárig közlekednek majd. Javulást ígér a MÁV-Volán-csoport az autóbuszos ráhordásban is.

Veigl Gábor, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója szintén arról számolt be a fórumon, hogy tavaly mintegy 25 százalékkal nőtt a kompokon szállított kerékpárok száma a korábbi évhez képest. A "boom" az idén folytatódott: az első hónapokban megduplázódott a komppal átkelő kerékpárok száma a korábbi évek hasonló időszakához képest.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese arról tájékoztatott, hogy

befejeződik a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamosítása, a folytatás, azaz a Füred-Tapolca-Keszthely szakasz villamosításának tervezése pedig elindul az ősszel.

Ismertetése szerint a következő egy-két évben kerül sor öt dél-balatoni vasútállomás rekonstrukciójára (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár és Balatonfenyves), és a felújítás további 8 helyszínen folytatódhat, ha lesz rá forrás. Balatonfenyvesen csatlakoztatni kívánják a kisvasút végállomását a helyi vasútállomáshoz. Az észak-balatoni vonalon is terveznek állomásrekonstrukciókat és akadálymentesítéseket, ezekhez azonban még nem biztosított forrás.

A kerékpárút-fejlesztésekről szólva Nyul Zoltán elmondta, mind a Budapest-Balaton, mind a Balatoni Bringakör nyomvonala körül akadnak viták, amelyek késleltethetik a kivitelezést. Megkezdődött a Siófok-Pécs útvonal megvalósításának előkészítése, ami összesen 174 kilométernyi kerékpárút-fejlesztést jelent. A Zalaszentiván-Kehidaskustány (EuroVelo 14) közötti közel 11 kilométeres kerékpárút tervezését az idén befejezik - tájékoztatott.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×