eur:
411.19
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Vízzel teli kátyú az úttesten a debreceni Déli soron 2019. január 15-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Két szomszédos megyéé a legjobb és a legrosszabb úthálózat

Tükröt tartott maga elé a Magyar Közút. A Dunántúl hullámzó teljesítményt nyújt egy nagyszabású felmérés alapján.

Térképet készítettek a magyarországi megyékről az utak állapota alapján - írja a Sonline.hu. A Magyar Közút tehát úgymond saját magáról állított ki bizonyítványt a különböző utakat a burkolat épsége, az utak egyenetlensége, illetve a a balesetveszélyes nyomvályúk mennyisége alapján.

A társaság az utak burkolatállapotát, vagyis a felületek épségét egy ötfokozatú skálán értékelte, ahol az egyes a legjobb, az ötös a legrosszabb eredmény. A megyei igazgatóságok adataiból az látszik, hogy jelenleg

Veszprém megyében a legjobb az utak állapota (3-as átlag), a legrosszabbak pedig Komárom-Esztergomban (4,5).

Somogyban ez a mutató 3,6-os. Hajszálnyival jobb, mint a Tolna és Baranya 3,7-es átlaga, ám az is hozzátartozik, hogy Zalában és Vasban összességében még rosszabb az utak állapota (4,1-4,1), mint a Dél-Dunántúlon.

Az utak egyenetlenségét is osztályozta az ötfokozatú skálán a Magyar Közút, és elmondható, hogy ebben a tekintetben is javultak az útállapotok.A megyék közötti eltérések kevésbé jelentősek, mint amikor az útburkolat épségét vizsgálták. Az egyenetlenség terén a legjobb Fejér megye osztályzata (2,4), a legrosszabb pedig Győr-Moson-Soproné és Baranyáé (3,1).

Osztályozták az utakat a balesetveszélyes nyomvályúk mélysége alapján is.

Az országos átlag ebben a tekintetben 1,3. A megyék adatai a legjobb 1,1 (Nógrád) és a legrosszabb 1,5 (Komárom-Esztergom, illetve Bács-Kiskun) között szóródnak, vagyis kevesebb lett a nyomvályúk száma, és ez a közutasok munkáját igazolja vissza.

Ha az egész országot nézzük, az utak burkolatállapota a 3,9-es átlagról 3,8-ra javult tavaly. Azonban nem hagyható figyelmen kívül, hogy az ország különböző részein közlekedő autósok egymástól nagyon eltérő tapasztalatokat szerezhetnek.

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×