Infostart.hu
eur:
387.88
usd:
331.14
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Gyomirtót permetez a vasúti pályára egy erre a célra átalakított szerelvény Tiszalöknél 2017. március 29-én.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Elképesztő állapotok a Debrecen-Mátészalka vonalon

Olyan mértékű a vasút állagromlása, hogy már menetrendet is nehéz rá készíteni.

Évek óta panaszkodnak a vasúti kocsik minősége és az irreálisan hosszú menetidő miatt az utasok, de most már a szakemberek is azt mondják, hogy halaszthatatlanná vált a vonal felújítása. Nagyobb munkálatokat azonban idén nem terveznek a szakemberek, legfeljebb állagmegóvást.

Évente 825 ezren utaznak ezen a vonalon, a mátészalkai régióban élők életminősége sokat javulna, ha például a 74 kilométeres távot nem 1 óra 46 perc alatt tenné meg a vonat.

Noha a vonal felújítása halaszthatatlanná vált, idén nem várható nagyobb mértékű karbantartás, de jövőre vélhetően már muszáj lesz hozzányúlni a vonalhoz, amire az állapota miatt már menetrendet készíteni is nehéz - írja az Mfor.hu.

A MÁV megerősítette, hogy a menetidő csökkentésével járó karbantartás nem lesz, sőt idén már többnapos munkálatokat sem terveznek. 2019-ben a kavicságyazatot és az útjárót cserélnék, vágányszabályozást végeznének,

a vonal villamosítása nincs tervben.

A Mátészalkaleaks civil csoport számításai szerint a Mátészalka-Debrecen vonalon utazóknak egészen 2022-ig kell várniuk arra, hogy valamivel rövidebb legyen a menetidő. A csoport az aktuális menetrendek, sebességkorlátozások és azok jövőbeli feloldása alapján úgy kalkulált, hogy a személyvonatok menetideje legfeljebb 15 perccel, az InterCity vonatoké pedig 18 perccel rövidülhet.

Ez azt jelenti, hogy a 74 kilométeres távolságot a tervezett munkálatok után is másfél óra alatt fogja megtenni a vonat, miközben személyautóval a falvakon átvezető főúton is 1 óra 9 perc alatt letudható ez a távolság.

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×