eur:
411.32
usd:
392.56
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Összetört motorkerékpár és autó Budapest XVII. kerületében a Pesti út és a Kis utca kereszteződésében, ahol a motor a személyautóval karambolozott. A motor vezetője és utasa az ütközéskor a járműről lerepült. A fiatal férfit és nőt súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállították a mentők kórházba.
Nyitókép: Lakatos Péter

Mindent megváltoztathat, ha példát mutatnak a motorosok

A motorosoknak példát kell mutatniuk a közlekedésben - véli a Motoros Érdekképviseleti Egyesület elnöke. Csapó Zoltán Zsolt hozzátette, az autósok és a motorosok másképp látják a forgalmat. A rendőrség kényes helyzetekre is felhívta a figyelmet.

A tavaszi jó időben egyre többen pattannak motorra, ám nem árt észben tartani, hogy ilyenkor több hónapos kihagyás állhat egy motoros mögött. Ezért a szokásosnál is óvatosabban kell közlekedni.

Csapó Zoltán Zsolt, a Motoros Érdekképviseleti Egyesület elnöke elmondta, hogy motor sokkal kiszolgáltatottabb közlekedési eszköz, mint egy autó, hiszen nincs a motor körül kaszni, fém borítás, ami az autókban ülőket megvédi. "Tehát mindig mi húzzuk a rövidebbet" - fejtette ki az egyesület elnöke.

"A defenzív vezetés - a baleset elkerülése, és annak megelőzése - ma már elterjedt a motorosok gondolkodásában.

Ennek a használatával előre lehet látni bizonyos eseményeket, előre lehet gondolkodni, és ezáltal elkerülhetőek a balesetek" - mondta Csapó Zoltán Zsolt.

Az egyesület elnöke hangsúlyozta, hogy minden motorosnak fontos lenne részt vennie vezetéstechnikai tréningeken. Ezeken a tréningeken egy elzárt pályán biztonságosan tudnak végrehajtani olyan manővereket, amik akár veszélyesek is lehetnek.

"Ilyen például a vészfékezés, nagyobb sebességgel való kikerülés, amiket tudunk gyakorolni, és ilyenkor derül ki mindenki számára, hogy mik a határai"

- mondta Csapó Zoltán Zsolt.

Azt is hozzátette, hogy a tréningeken megszerzett tudással a veszélyes szituációkban a motorosok nem esnek pánikba, hanem a begyakorolt mozdulatsort használva azonnal reagálnak, ezzel megkímélve saját, vagy más közlekedők életét, biztonságát.

Csapó Zoltán szerint mivel a motorok dinamikusabbak, gyorsabbak, erősebbek a többi közlekedőhöz képest, ezért nekik kellene példát mutatniuk a közlekedőknek a többiekhez való hozzáállásunkkal.

"Ez a példamutatás fog megváltoztatni mindent, ez a jövő.

Bebizonyítottuk már, hogy nem véletlenül szolgáltunk rá sok esetben a nem túl pozitív hírnevünkre, és azt szeretnénk elérni, hogy ésszel, életszerű módon és biztonsággal megújulva tudjunk közlekedni" - summázta.

Az ORFK szerint több a motoros, de nincs több baleset

Évről-évre több a motoros, a balesetek száma azonban nem nő, hanem stagnál vagy csökken - mondta az InfoRádióban Berzai Zsolt, az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztály Balesetmegelőzési Osztályának kiemelt főreferense. Hozzátette azt is, hogy a tendencián még így is van mit javítani, hiszen

tavaly 42, idén pedig már 2 motoros vesztette életét az utakon.

Az autósoknak is meg kell szokniuk, hogy újra motorosok és kárékpárosok közlekednek körülöttük.

Kényes kérdések

A rendőr alezredes felhívta a figyelmet arra, hogy KRESZ szempontjából a

piros lámpánál a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, több sávban, azonos irányban mehet csak előre a motoros a gépjárművek között,

és ha nem alkalmas az út párhuhamos közlekedésre, abban az esetben nem.

Kétszer egysávos úton, például a budai alsó rakparton akkor előzhetnek a motorosok középen, ha ennek a feltételei adottak. Ha nem, például nem belátható az útszakasz vagy szemből érkeznek, akkor tilos középen előzni. Ha pedig álló gépkocsisorról van szó, akkor sem hajtható végre ilyen manőver.

Buszsávban kétkerekű motorkerékpárral és kétkerekű segédmotoros kerékpárral lehet közlekedni.

Egyirányú utcában pedig kerékpárúton csak biciklivel lehet szemben közlekedni, robogóval nem - sorolta Berzai Zsolt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×