eur:
394.89
usd:
363.14
bux:
65450.33
2024. március 19. kedd Bánk, József
Megváltoznak a sebességhatárok a magyar utakon

Megváltoznak a sebességhatárok a magyar utakon

Országszerte több tucatnyi főút-, és sztrádaszakaszon változtatta meg a sebességhatárt 2017-ben a Magyar Közút Zrt. Itt a lista, érdemes böngészni.

Tavaly 1311 kilométernyi főutat vizsgált meg a Magyar Közút, összesen 40 helyen kellett lecserélni az addig engedett maximális sebességet mutató KRESZ-táblákat. A forgalom lassítását vagy gyorsítását általában a gyakori balesetek, az egyre rosszabb minőségű utak, esetleg átépítések, üzemeltetési tapasztalatok, illetve lakossági és önkormányzati kezdeményezések miatt rendelik el - írja a Vezess.hu.

A legtöbb helyen a forgalom lassítására kényszerültek:

  • az 53-as főút 8 km +778 m és 9 km + 314 m szelvények között a gyakori balesetek miatt a lakott területen kívüli szakaszon 70 km/órás sebességkorlátozást vezettek be a korábbi 90 km/órás sebességhatár helyett,
  • a 23-as számú főúton Bátonyterenyén a 0 km + 0 m és 0 km + 178 m szelvények között a 40 km/órás sebességkorlátozás megszűnt az útburkolat helyreállítása miatt, a megengedett maximális sebesség 50km/óra lett,
  • a 23-as számú főúton Bátonyterenyén a 0 km + 361 m és a 0 km + 530 m szelvények között a 30 km/órás sebességkorlátozás szintén megszűnt a vasúti átjáró helyreállításának köszönhetően, így a sebességhatár 50 km/óra lett,
  • az 55-ös számú főúton a 67 km + 110 m és a 67 km + 416 m szelvények között ideiglenesen 70 km/óra lett a sebességhatár,
  • a 451-es számú főúton és az önkormányzati kezelésű Csanyi út kanyarodó sávos csomópontnál 70 km/ óra,
  • a 67-es számú főúton a 8 km + 600 m és a 9 km + 0 m közötti szakaszon 40 km/ óra nedves burkolat esetén,
  • a 25-ös számú főúton a 76 km +096 m és a 77 km + 187 m szelvények között 70 km/ óra,
  • a 25-ös számú főúton a 12 km + 091 m-nél a jobb oldalon a körforgalom előtt 40 km/ óra,
  • a 25-ös számú főúton a 11 km +761 m a jobb oldalon és az elválasztó sáv 40 km/ óra,
  • a 25-ös számú főúton a 11 km + 542 m szelvénynél 60 km/ óra
  • a 25-ös számú főúton a 12 km 139 m szelvénynél 60 km/ óra,
  • a 25-ös számú főúton a 6 km + 442 m jobb oldal 70 km/ óra,
  • a 25-ös számú főúton 6 km 592 m jobb oldal + közép 60 km/ óra,
  • 27-es számú főút 3 km + 371 m jobb oldal 70 km/ óra,
  • 27-es számú főút 3 km + 873 m bal oldal 70 km/ óra,
  • 63-as számú főút 74 km + 470-től 75 km +150 m szelvények között,
  • 83-as számú főút Gyarmat 70 km/ óra,
  • 33-as számú főút Hortobágy 60 km/ óra,
  • 1-es főút – 1129. jobb összekötő és a 10-es főút közötti szakaszán 100 km/ óra helyett 90 km/ óra) kb. 4 km-en,
  • 21-es számú főút 22 km + 925 m – 32 km + 920 m szelvények között 110 km/ óra,
  • 405-ös számú főút,
  • 5-ös számú főút 40 km + 934 m – 41km +239 m szelvények között 70 km/ óra,
  • 610-es számú főút 12 km + 500 m szelvényben lévő lakott terület kezdetén/végén elhelyezett közúti jelzőtábla áthelyezése 11 km + 930 m szelvényben,
  • 61-es számú főút Kaposfő átkelési szakaszán 70 km/óra helyett 60 km/ óra,
  • 61-es számú főút Pogányszentpéter külterületi szakaszán bevonták a 70 km/ órás sebességkorlátozó táblát,
  • 61-es számú főút Pogányszentpéter külterületi szakaszán a Szőlőhegyre vezető útcsatlakozásnál 60 km/óra,
  • 4-es számú főút 316 km + 330 m – 316 km + 670 m szelvények között 90 km/óra helyett 60 km/ óra,
  • 38-as számú főút 9 km + 102 m – 11 km + 100 m szelvények között 90 km/óra helyett 60 km/ óra,
  • 38-as számú főút 21 km + 340 m – 21 km +560 m szelvények között 90 km/óra helyett 60 km/ óra,
  • 38-as számú főút 21 km + 560 m – 21 km + 930 m szelvények között 90 km/óra helyett 50 km/ óra,
  • 49-es számú főút 24 km + 40 m – 24 km +155 m szelvények között 50 km/óra helyett 30 km/ óra,
  • 49-es számú főút 24 km + 280 m – 24 km + 345 m szelvények között 50 km/óra helyett 30 km/ óra,
  • 49-es számú főút 44 km + 420 m – 44 km + 645 m szelvények között 50 km/óra helyett 30 km/ óra,
  • 471-es számú főút 70 km + 175 m – 70 km + 385 m szelvények között 50 km/óra helyett 30 km/ óra,
  • 86-os számú főút Szombathely elkerülő szakaszán a Csaba út csomópontjánál a 78 km + 443 m – 78 km +797 m szelvények között 90 km/ óra helyett 70 km/ óra,
  • 71-es számú főúton az M7-es autópálya csomópontjánál 60 km/ óra,
  • 82-es számú főúton a 22 km + 195 m szelvényben lévő külterületi vasúti átjárónál 60 km/ óra,
  • az M70-es autóút és az M7-es autópálya csomópontjánál megszüntették a 80 km/órás sebességkorlátozást.

A gyorsforgalmi utak közül tavaly az M3-as autópálya Mezőkövesd-Vásárosnamény (130-278 km szelvények) közötti szakaszán, az M43-as autópályán, az M19-es, valamint az M85-ös autóúton tartott az időszakos forgalmi rend felülvizsgálat, és mindent a régiben hagyott.

Komoly költségekkel nem jár a sebességhatárok megemelése és csökkentése. Egy-egy KRESZ-tábla cseréje évek óta 15 400 forint.

Címlapról ajánljuk

Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között

A kormányok állami támogatásokat nyújthatnak gazdaságaik versenyképességének növelése érdekében, és ezzel nem minden tagállam ért egyet. Máthé Réka Zsuzsánna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európa Stratégia Kutatóintézetének tudományos munkatársa szerint az ideiglenes szabályozás nagy nyertese a német, a francia és a magyar gazdaság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.19. kedd, 18:00
Hankó Balázs
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkára
Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Az Egyesült Államok energiaügyi minisztere azt jelentette be hétfőn, hogy az év végére az ország stratégiai kőolajkészlete (SPR) várhatóan eléri vagy meghaladja a két évvel korábbi szintet, amikor egy példátlanul nagy, 180 millió hordós készletleépítés indult el az olajárak letörése érdekében. Jennifer Granholm azt is hangsúlyozta, hogy csak átmeneti jellegű, mindössze néhány hónapig tartó szünetet jelent a Biden-adminisztráció döntése, hogy megállították a további LNG-kapacitások kiépülését, amelyek exporta vitték volna a cseppfolyós földgázt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×