INFORÁDIÓ 
2020. április 10. péntek
Zsolt

fogyasztó

termék

csere

visszafizetés

javítás

Sokat bosszankodunk netes váráláskor, egyre több a panasz

Sokat bosszankodunk netes váráláskor, egyre több a panasz

Infostart / InfoRádió

Egyre több panasz érkezik a Budapesti Békéltető Testülethez a műszaki cikkek internetes vásárlása után. Baranovszky György elnököt kérdeztük.

Az internetes vásárlások száma egyre nő, azonban az elmúlt két-három hónapban azt vette észre a testület, hogy van egy társaság amelyik a fogyasztókat védő rendelkezésektől eltérően cselekszik.

Főleg az okostelefonok, iPodok, porszívók esetében voltak gondok a műszaki cikkek közül

- mondta a szakember. 

Baranovszky György a beérkezett panaszok alapján példaként említette, hogy a fogyasztó 14 napon belül visszaküldte a terméket, mert javítását, vagy a pénz visszatérítését szerette volna, azonban

elfogadhatatlan okok miatt a cég nem teljesítette a kérést.

Előfordul az is, hogy a futárcéget hibáztatják a termék sérülésekor, azonban ennek nyomon követése nehézkes. Ezért azt javasolja a Budapesti Békéltető Testület elnöke, hogy

a fogyasztó fényképezze vagy videózza le a javításra szánt terméket,

így van a kezében bizonyíték az ilyen indokok kivédésére.

Baranovszky György azt is javasolja, hogy amennyiben a probléma kezelése nem zökkenőmentes, akkor

érdemes megkeresni a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarát,

mert tud segíteni abban, hogy melyek a megbízható cégek.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy érdemes megnézni az általános szerződési feltételeket, mert ha például bármely más uniós tagországban van bejegyezve a cég, akkor kikötheti az eladó, hogy a javítás nem Magyarországon történik, így több hétig is eltarthat, amíg a fogyasztó visszakapja a terméket.

Kapcsolódó hang

Panaszok műszaki cikkek miatt
 


A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018