eur:
409.78
usd:
360.71
bux:
84947.5
2025. április 13. vasárnap Ida

Hagyja otthon az autóját!

Pénteken van az Európai Autómentes Nap, amely kezdeményezés a tömegközlekedés, kerékpáros és gyalogos közlekedés népszerűsítésére jött létre.

Először 1997-ben, a franciaországi La Rochelle-ben rendeztek autómentes napot, a kezdeményezés a következő évben országossá vált. Az Európai Unió tagállamai 2000-ben közös nyilatkozatban hívták fel a figyelmet a motorizáció által okozott zsúfoltságra, zajra, levegőszennyezésre, baleseti veszélyekre. Magyarország 2001-ben csatlakozott a felhíváshoz, amely arra kéri a városban élőket, hogy e napon tömegközlekedési eszközökkel, kerékpárral vagy gyalog közlekedjenek.

A szemléletváltás akkor lesz sikeres, ha valódi alternatíva nyújtható a gépkocsi használatára – mondta az InfoRádiónak Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

A mobilitási hét idei témája a tiszta, közösségi és intelligens mobilitás, a tisztább közlekedési módok előnyeinek hangsúlyozása volt. Mára már az autó használat is lehet környezetkímélő.

Csiszár Csaba a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának tanára a közlekedés átalakulásáról tartott előadást a Klímabarát Települések estjén. Csiszár Csaba az InfoRádiónak elmondta, hogy a városi közlekedésben egyre népszerűbbek a villanyautók.

A felfutást sok tényező befolyásolja:

  • mennyibe kerül
  • az akkumulátorok hatótávja
  • töltőpontok jelenléte

A pénteken záruló európai mobilitási héthez, Európa legnagyobb közlekedési-környezetvédelmi kampányához idén mintegy 200 hazai település csatlakozott.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.14. hétfő, 18:00
Magyar Levente
a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára
Szép csendben egy másik ország lehet EU-tag hamarosan, amíg a világ Ukrajnáról beszél

Szép csendben egy másik ország lehet EU-tag hamarosan, amíg a világ Ukrajnáról beszél

Miközben az uniós bővítésről egyre intenzívebb szakmai vita zajlik, és leginkább Ukrajnáról beszélünk, Montenegró már fél lábbal bent is van az Európai Unióban – méghozzá úgy, hogy az ország már több mint egy évtizede az eurót használja hivatalos fizetőeszközként. A kis balkáni állam nemcsak földrajzi közelsége, hanem politikai elkötelezettsége, intézményi állapota és külpolitikai orientációja révén is kiemelkedik a nyugat-balkáni bővítési mezőnyből. Kérdés, hogy a másik lábbal is be tud-e lépni a közösségbe – és ha igen, mikor.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×