eur:
393.1
usd:
367.1
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György

"Ha már nem segítenek, legalább ne rikácsoljanak és fröcsögjenek" - üzente Tarlós István

Hamarosan újra forgalomba állnak a 3-as metró felújított szerelvényei, a hibát megtalálták, a problémát megoldják - erősítette meg Tarlós István főpolgármester.

Tarlós István az M1-en közölte, a hétvégén húsz orosz mérnök volt Budapesten, és megtalálták a hibát: egy metrókocsiban 15 kilométer optikai kábel van beszerelve, két szálat valahogy rosszul dugtak össze, és ez okozta a metrókocsik álló helyzetben történő ajtónyitási problémáit. Ez egy olyan jellegű hiba a szakma szerint, amely "nagyon nehezen ugrik ki" - jegyezte meg Tarlós István.

A főpolgármester elnézést kért a budapestiektől azért, hogy a 3-as metró felújításával kapcsolatban ennyi probléma adódott és adódik.

Ugyanakkor hozzátette: azt is figyelembe kell venni, hogy azt a "romhalmazt", amely itt maradt, megpróbálják rendbe rakni és kijavítani. Ezt már réges-régen meg kellett volna csinálni - hangsúlyozta.

Tarlós István szerint a jelenlegi hangulatban megengedhető, hogy az emberek "kibosszankodják" magukat, hiszen nemcsak kellemetlenségekkel találkoztak, hanem lépten-nyomon heccelik is őket.

A főpolgármester megjegyezte azt is, hogy eredetileg a főváros új szerelvényeket szeretett volna, de felújításra kaptak engedélyt és forrást.

A szocialisták ez ügyben tett nyilatkozatával kapcsolatban azt mondta: ha már itt hagytak 80 milliárd forintos adósságot meg egy 35 éves metrót, továbbá a jelenlegi kormány és a városvezetés minden egymás közötti vita ellenére rendbe teszi azt, amit korábban senki, akkor "legalább ne rikácsoljanak és fröcsögjenek".

"Ha már nem segítenek, legalább viselkedjenek egy kicsit szerényebben és ne kárörvendő módon reagálják le, hogy itt mi valóban kellemetlen nehézségekkel küszködünk és kétségtelen átmeneti kudarcok árán jutunk el a végeredményig" - fogalmazott Tarlós István.

A Batthyány tér és a Margit híd közötti HÉV-alagútról szóló cikk kapcsán azt közölte: ott már jó két éve elrendelték a lassítást, és ennek - a MÁV nyilatkozata szerint - semmi köze nincs a fonódó villamoshálózathoz.

Hajszálrepedések voltak, ezek nem terjedtek tovább és nem lettek nagyobbak a fonódó villamoshálózat üzembe helyezése után - mondta Tarlós István.

A főpolgármester közölte azt is, hogy a csillaghegyi öblözet védművének építése valószínűleg a jövő évben, kora tavasszal kezdődhet el. Megjegyezte azt is, nem fogják a Római-partot tönkretenni; ha a védmű megépül, akkor mindenki megnyugszik majd.

Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×