eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk

Vitézy Dávid: jót tesz a város élhetőségének a belvárosi mélygarázs?

Növekedhet a belváros forgalmi terhelése azzal, hogy mélygarázs épül a József nádor téren - így látja a Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatója. Vitézy Dávid szerint a forgalmat úgy lehetne csökkenteni, ha a beruházás után a felszínen nem létesítenének parkolóhelyeket.

A BKK volt vezetője az InfoRádióban elmondta, a fakivágások hívták fel a figyelmet a projektre, de az igazi kérdés az, mi értelme van ott egy ekkora mélygarázst építeni.

"A József nádor tér a belváros forgalom-csillapított zónájának közepén fekszik, egy több mint ötszáz férőhelyes mélygarázst megközelíteni autóforgalommal és egyáltalán kiszolgálni, roppant nehéz. A József Attila utcában, a Lánchíd környékén enélkül is állandóak a torlódások" - jegyezte meg.

Vitézy Dávidnak minden ilyen beruházással elvi problémája is van: ha a sűrűn lakott területen több parkolóhelyet létesül, mint volt, az vonzóvá teszi az autóval való megközelítését.

"Nem értek egyet egyetlen olyan garázsberuházással, ahol legalább annyi parkolóhelyet nem szüntetnek meg, mint amennyi a föld alatt létesül. Kiderült a beruházócég nyilatkozataiból, hogy nem terveznek ilyet, sőt még a József nádor téren is visszaállítanák a korábbi felszíni parkolást. Volt arra jó példa Budapesten - a Szabadság téri mélygarázs vagy a Kossuth Lajos téren az autók eltüntetése a Parlament elől és a mélygarázs megépítése -, ahol úgy sikerült megvalósítani a mélygarázst, hogy csökkent a közterület terhelése, több közterület és zöldfelület jött létre" - fejtette ki.

Vitézy Dávid szerint nem tudni, hogy a mélygarázsba közlekedő autók hogyan nem okoznak a jelenleginél nagyobb dugót a környéken.

"Ez egy nagyon nagy kapacitású mélygarázs, nagy kérdés, és nincs bemutatva sehol a megoldása annak, hogy a József nádor tér déli oldalán, ami csak a Lánchíd felől megközelíthető, ennyi autó hogyan tud be- és kihajtani, hogyan nem lesz még a mostaninál sokkal nagyobb torlódás a József Attila utcában. Ez a kérdés messze nem csak a fákról szól, hanem arról is, hogy a beruházás indokolt-e, szükséges-e, jót tesz-e a város élhetőségének. Ebben nekem erősek a kételyeim. Ha indokolt a mélygarázs, akkor is csak úgy szabad megépíteni, ha legalább annyi, de még több felszíni parkolóhelyet megszüntetnek, amiből színvonalas közterület és zöldfelület lesz. Ez a mélygarázs beruházás elkezdődött, a hatásain úgy lehetne enyhíteni, ha nem lesz plusz forgalomvonzó hatása" - mondta az InfoRádióban.

Hanganyag: Sipos Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×