A motorgépjárművek zajszintjének radikális csökkentésével védené az uniós polgárok egészségét az a jogszabálytervezet, amelyről szerdán szavaz az Európai Parlament. A bizottság tervezete alacsonyabb zajszint-határértéket szabna az új gépkocsik és teherautók számára, miközben a hibrid, illetve elektromos autók által kibocsátott zajszintet megemeltetné, annak érdekében, hogy a járókelők meghallják a közeledő járművet.
Mindez hat év múlva lépne hatályba, és akkortól a vásárlókat a jármű üzemanyag-fogyasztása, illetve a gumiabroncsai által keltett zaja és széndioxid-kibocsátása mellett annak zajszintjéről is grafikus címke tájékoztatná.
És hogy miért fontos ez? Nos, azért, mert napjainkban az unió urbánus népességének mintegy fele kénytelen folyamatosan 55 decibel feletti zajterhelést elviselni a forgalom miatt.
Márpedig a zaj népegészségügyi problémák okozója: a folyamatos ártalom kimeríti a szervezet tartalékait, megzavarja rendes működését, illetve szív- és érrendszeri panaszok kialakulásához vezet.
Át kellett írni a Medián közvélemény-kutatási adatait, de van rá magyarázat