Több mint három milliárd forintért készíttet megvalósíthatósági tanulmányokat és fejlesztési terveket a Budapesti Közlekedési Központ négy fővárosi tömegközlekedési nagy-projekthez - jelentette be Tarlós István főpolgármester.
Ezek a fejlesztések szolgálhatják majd a BKV hosszú évek óta megoldatlan, hozzávetőleg 800 milliárd forintos műszaki lemaradásának, ahogy mondani szoktuk, belső adósságállományának ledolgozását - közölte.
Ezek a Kisföldalatti felújítását és esetleges meghosszabbítását, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését és egy XVII. kerület felé kanyarodó szárnyvonal kialakítását, a szentendrei és a csepeli HÉV-ek összekötését, valamint a fővárosi villamos és trolibusz hálózat felújítását fogják górcső alá venni.
A főváros célja, hogy az Európai Unió 2014-ben kezdődő következő költségvetési ciklusára már kész tervek sorakozzanak, sőt akár építési engedélyek is legyenek ezekhez a projektekhez, hogy azonnal megkezdhessék a közösségi támogatások lehívását. A beruházások összértéke Vitézi Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője szerint hét- és nyolcszáz milliárd forint közé tehető.
A dugódíjra vonatkozó újságírói kérdésre a főpolgármester elmondta, hogy az unió egyelőre nem reagált a bevezetés halasztására vonatkozó fővárosi kérésre, szeptemberre várható a válasz.
A 2016-os dátumot azért kértük, hogy legyen egy kis biztonsági rátartás is. Elvileg, meg gyakorlatilag is a P+R parkolók 2015-ig megépülhetnek - tette hozzá.
A pesti alsó rakpart átalakításáról az Indexen megjelent cikkre reagálva Tarlós István hangsúlyozta, hogy jelenleg három lehetőséget látnak: vagy megszűnne a pesti alsó rakparton a közúti forgalom, vagy csak egy sávot vennének el az autóktól, de az is elképzelhető, hogy egyirányúsítják a rakpartot. A beruházásról azonban még nem döntött a városvezetés.