Hutiray Gyula közölte: várhatóan ősszel véglegesítik a főváros rövidtávú fejlesztési stratégiáját, amelyen hónapok óta dolgoznak a szakemberek. Mint fogalmazott, "a város fejlődése az elmúlt 24 évben látható volt, Budapest kiemelkedett a szürkeségből, de ez még mindig nem volt elég dinamikus". Hozzátette: a gazdasági válság után Budapest fel tud zárkózni a térség fővárosaihoz és XXI. századi város lehet.
A megválasztott főpolgármester-helyettes - aki hivatalosan június 1-jétől tölti be a posztot - hangsúlyozta, hogy az elképzelések megvalósításához az uniós források mellett elsősorban partnereket keresnek, miután az Európai Unió nem finanszíroz például magasépítészeti beruházásokat. Elmondta azt is, hogy csekély mértékben saját forrásokat is szán a projektekre a főváros.
Hutiray Gyula arról is beszámolt: a városvezetés nem számol új banki hitellel a fejlesztések finanszírozásához, ennek a régebbi projektekkel járó kötelezettségek gátat vetnek.
Kerekes György, Budapest főépítésze a rendezvényen azt mondta: a fejlesztések során Budapest karakterjegyeire építenek majd. A tervezett projektek között említette egy budai belváros kialakítását, a régi iparterületek rendbetételét, a Puskás Ferenc stadion, illetve a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és környezete fejlesztését, a Duna mint lehetőség turisztikai és közlekedési kihasználását, továbbá a belváros rehabilitációját.
Hutiray Gyula a találkozón elmondta, hogy nagyon nehéz helyzetben van a város vezetősége, mert a metrószerelvények átvétele körül komoly jogviták vannak. Hozzátette, olyan szerelvényeket korábban még nem gyártottak, amelyek az új metróvonalon közlekednének.
Beszámolt arról, hogy a 4-es metró alagútja nagyjából elkészült Kelenföld és a Bosnyák tér között, az állomások pedig több mint 50 százalékos készültségi állapotban vannak, folynak a munkák.
A megválasztott főpolgármester-helyettes kitért arra, hogy komolyan és sietősen kell mérlegelni a szerelvények beszerzését. Közölte, hogy amennyiben új közbeszerzési eljárás mellett dönt a városvezetés, akkor a legrosszabb esetben 2015-ben járnának a metrók a vonalon.
Hutiray Gyula hozzátette, ha az Alstommal megállapodás születne - aminek az esélyéről nem szeretne találgatni -, és csak ezen az egy kérdésen múlna, akkor 2013 végére is elképzelhető az üzembe helyezés. Úgy fogalmazott: becslése szerint metróval nagy valószínűséggel 2015 első negyedévében lehet számolni a 4-es vonalon.