A főpolgármester-helyettes csütörtök esti közleményében azt írta: Tarlós István főpolgármester nyilatkozata is "ezen érvrendszer és háttér mentén született, és így is kell értelmezni".
György István közölte, hogy a főpolgármester Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordult az ügyben, kérve, hogy a Közlekedéstudományi Intézet és a Budapesti Műszaki Egyetem szakvéleménye alapján, valamint a civil és lakossági támogatásra tekintettel, segítsen a projekt megmentésében és az NFÜ egyértelmű állásfoglalásának megszerzésében.
A II. kerület azt javasolta, hogy a villamosprojektből a villamosok összekötését hagyják el, ezt viszont a főváros nem tudja elfogadni. Ezért továbbra is azt kérik, hogy a kerület a javaslatát vizsgálja felül, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől pedig azt várják: mondja ki saját álláspontját a fejlesztés ügyében.
A főpolgármester-helyettes szerint a budai fonódó villamosközlekedés megteremtése, Buda kötöttpályás átjárhatóságához, a közösségi közlekedés versenyképességének növeléséhez elengedhetetlenül fontos.
A Budai Fonódó villamoshálózat Buda észak-déli villamos vonalainak összekötését célozza, a beruházás eredményeként átszállás nélkül lehetne villamossal utazni a budai csomópontok között.
György István emlékeztetett, hogy a projektet még az előző városvezetés kezdte meg, azonban a közlekedési szakma, az összes szakmai civil szervezet és a II. kerületen kívül a budai kerületek is egyöntetűen támogatják a projektet, amely Tarlós István Budapest-programjában is szerepelt. A II. kerületi Önkormányzat viszont immár két éve akadályozza a projektet, oly módon, hogy nem adja ki "tulajdonosi hozzájárulását" - tette hozzá.
Az ügyben a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tanulmányt rendelt a Közlekedéstudományi Intézettől, a főváros pedig a Budapesti Műszaki Egyetemet kérte fel a projekt műszaki tartalmának felülvizsgálatára. Mint írta: "mindkét vizsgálati jelentés a Főváros álláspontját erősítette meg".
A II. kerületi polgármester a csütörtöki közleményében is a Bem rakparti villamosfejlesztés elhagyását javasolja, annak ellenére, hogy kritikái mind a Budapesti Műszaki Egyetem, mind a Közlekedéstudományi Intézet álláspontjával ellentétesek - írta György István.
A főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: a II. kerülettel folytatott viták "Budapest fejlődését akadályozzák, és ellentétesek a többség érdekével".