A BKV-nál jelenleg a Combino villamosok képviselik a legnagyobb értéket, még sincs rajtuk kamera, mert amikor beszerezték és forgalomba állították a járműveket, nem volt meg a jogszabályi háttér. Ezt szeretnénk most bepótolni, és minden új járművet forgalomba állítani, hogy a kamerás megfigyelés biztosított legyen - mondta az InfoRádiónak a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Mobility fórumon, amelyet az európai nagyvárosokat tömörítő Eurocities nevű szervezet rendezett a soros magyar EU-elnökséghez kapcsolódva.
Vitézy Dávid hozzátette: az, hogy a már meglévő járműveken lesz-e kamera, csak attól függ, hogy megvan-e a forrás hozzá.
Hangsúlyozta azt is, hogy szeretnének egy olyan jelentős közterület-felügyelői jelenlétet biztosítani a járműveken, hogy bármelyik vonalon megjelenhessenek. Ezzel vissza lehetne szorítani a bliccelést, a zsebtolvajlást és a vandalizmust is.
Ahol ésszerűen lehetséges, Vitézy Dávid szükségesnek tartja az aluljárók feletti szintbeli zebrák kiépítését is. Erre már van jól bevált példa: az Üllői út - Ferenc körút sarkánál, és a Blaha Lujza téren is működik, rövidesen pedig az Astoriánál is megvalósítják. Az aluljárókat éjszakára lezárják - fűzte hozzá.
Az elektronikus jegyrendszer bevezetése kapcsán elmondta: az alapkoncepciót várhatóan április 6-án fogadja el a Fővárosi Közgyűlés, ez után kezdődhet a gyakorlati munka.
Budapesten működik az egyik legelavultabb jegyrendszer Európában, éppen ezért már ebben a ciklusban működnie kell az újnak - hangsúlyozta Vitézy Dávid.
Hanganyag: Szabó Gergõ