Többször figyelmeztette a kivitelezőket a 451-es számú főút majdnem egy éve felújítás alatt lévő Tisza-hídjának veszélyességére annak 32 éves férfinak a nagybátyja, aki vasárnap hajnalban a szentesi átkelőn kerékpárjával egy kivilágítatlan és körbe sem kerített munkagödörbe esett, majd meghalt.
Cseuz László tapasztalt kerékpáros; eddig négy olimpiára biciklizett el. A testnevelőtanár először a promenad.hu-nak nyilatkozott, majd az InfoRádióban is azt mondta: a tragédia megelőzhető lett volna, ha a gödröt körbekerítik és kivilágítják.
Korábban őt is leparancsolta a munkaterületről - sőt, rendőrt is hívott hozzá - egy biztonsági őr, amikor a szerinte életveszélyes út helyett mellette biciklizett, a halálos baleset előtt egy-két órával pedig egy fiatal lány esett a gödörbe, bár ő épen megúszta. Cseuz László előre megmondta, hogy a hídon - ahol a biciklisek még a jelzőlámpát sem láthatják jól - meghal valaki - személyes tragédiája is, hogy igaza lett: az unokaöccse veszett oda.
A Magyar Közút Csongrád megyei igazgatóságának osztályvezetője szerint a balesetnek munkavédelmi oka volt. Rigó Mihály ennél többet azonban ismételt kérdésünkre sem mondott, arra hivatkozva, hogy a vizsgálat még folyamatban van. Azt azonban elismerte, hogy a gödör nem volt körbekerítve.
Fotó: Donka Ferenc - Csongrád TV, promenad.hu
Ilyen rendszeresen előfordul; az útfelújítást végzők vagy az építkezők nem biztosítanak alternatív útvonalat a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak, és emiatt megnő a balesetek száma - mondta a szentesi tragédia kapcsán az InfoRádióban László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Szerinte egyébként az ország több vidékén arányaiban ugyanannyian bicikliznek rendszeresen, mint Amszterdamban - márpedig a holland fővárosban szükség esetén kötelező biztonságos kerülőutat nyitni a kerékpárosoknak.
A Tisza-hídon meghalt férfi ügyében a Szentesi Rendőrkapitányság foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségének gyanúja miatt, ismeretlen tettes ellen rendelt el nyomozást.