A Magyar Nemzet szombati számában azt írta: a vasutat három önálló cégbe rendeznék (önálló pályavasút, személyszállító üzletág, illetve vagyonhasznosító), a MÁV Zrt. feladatainak egy részét a MÁV Vagyonhasznosító Zrt. venné át, s a MÁV-ból kiválással jönne létre a MÁV Pályavasút-működtető Zrt., amelytől elvonnák a pályavasúti működéshez közvetlenül nem kapcsolódó ingatlanokat.
A MÁV-Start az átalakítás után az elővárosi és távolsági vasúti közlekedésben venne részt, a mellékvonalak kezelését regionális szolgáltatókra bíznák. A szakmai elemzés végkövetkeztetése az, hogy az átalakítás anyagi terhét a MÁV Trakció Zrt. és a MÁV Gépészet Zrt. 2010-ben megvalósítandó eladásából lehet fedezni, ezek értéke 77 milliárd forint.
Fónagy János szerint rendkívül cinikus az a szándék, hogy a MÁV vagyonának eladásából akarják fedezni azt a jelenlegi hiteltartozást, amely úgy keletkezett, hogy 2003 és 2006 között a kormány a vasúti személyszállítás közszolgáltatási költségtérítését nem, vagy csak részben fizette meg a MÁV-nak és ezzel hitelfelvételre szorította rá a vasúttársaságot.
"Minden áruba bocsátás (...) mellett év végére megint 80 milliárd, vagy azt meghaladó vesztesége lesz a MÁV-nak" - tette hozzá az ellenzéki képviselő.
Július óta kötelező az új autókban, és megőrülnek tőle a sofőrök