Pontosan egy évvel ezelőtt tárgyalt a magyar kormány az európai uniós közlekedési operatív program keretében a 4-es metróval összefüggő finanszírozásról. Ezt követően kellett volna napirendre venni a Fővárosi Közgyűlésben, majd ez év elején magát a pályázatot kiküldeni Brüsszelbe. Az uniós fejlesztésekért felelős miniszter, Bajnai Gordon tavaly ősszel még nem számot a csúszásokkal. A többi mellett a Fővám téri állomásépítés bonyodalmaival.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség csak most hétfőn tudta kiküldeni a 4-es metró pályázatát Brüsszelbe. A dokumentumot az Európai Bizottság több hétig csak formai szempontok alapján ellenőrizheti. Ezt követően a testület megküldi a magyar fél számára a befogadási értesítést és elkezdi a dokumentáció tartalmi elemzését, ami hosszabb időt vesz majd igénybe.
A Világgazdaság szerint szakértői körökből származó értesülések alapján Budapest még mindig adós pár alapvető dokumentummal, így például a koherens fővárosi közlekedésfejlesztési stratégiával.
Akadnak, akik az NFÜ lassúságát okolják azért, hogy a metróprojekt eddig nem jutott el Brüsszelbe. Többen ennek tulajdonítják az ügyben illetékes közlekedési irányító hatóságnál közelmúltban lezajlott főigazgató váltást, s azt is, hogy jelenleg fegyelmi eljárás folyik az érintett közreműködő szervezet, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ vezetője ellen.
Az NFÜ arról tájékoztatta az InfoRádiót, hogy a kormány 180 nap helyett 60 nap alatt vizsgálta meg és hagyta jóvá a projekt támogatási szerződési dokumentációját, hogy azt a lehető legrövidebb idő alatt Brüsszelbe lehessen küldeni. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség néhány héttel ezelőtt kötötte meg a fővárossal a metróépítés támogatási szerződését.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték