A februári, szőnyi baleset során egy osztrák személyvonat belerohant az előtte haladó tehervonatba, a személyvonat vezetője meghalt, öt ember megsérült, és több százmillió forintos anyagi kár keletkezett.
A hivatal vizsgálata megállapította, hogy a balesetben érintett három szervezet - a Vasúti Pályakapacitás elosztó szervezet, a Pályavasút és a MÁV Cargo is súlyos mulasztásokat követett el.
A Magyar Vasúti Hivatal elnöke úgy fogalmazott, hogy az egész rendszerben figyelmen kívül hagyják a szabályokat.
Antal Dániel elmondta: ezerszámra indulnak úgy vonatok, hogy nincs egyeztetett menetrend, a hivatalos előírásokat nem veszik túl komolyan.
Az elnök hozzátette azt is: ilyen helyzetben nem lehet normális piaci működést folytatni.A MÁV ZRt. vezetése hétfő esti közleményében kategorikusan visszautasította a Magyar Vasúti Hivatal elnökének szavait, amelyek a MÁV szerint azt a hamis látszatot keltik, hogy a vonatok a magyar vasúti hálózaton nem közlekednek szabályosan.
A MÁV Zrt. közleményében hangsúlyozza, hogy a szőnyi baleset vizsgálatát márciusban befejezték, ennek során azt állapították meg, hogy a balesetet a személyszállító vonat mozdonyára szerelt biztonsági berendezés szabálytalan kezelése okozta.
Ez ugyanis lehetőséget adott arra, hogy a vonat az engedélyezett sebességet jelentősen túllépje - áll a közleményben.
Kiderült, mennyi van még az autóban, ha kigyullad az üzemanyagjelző lámpa