A legtöbben talán Gyurcsány Ferenc blogját, vagyis internetes naplóját ismerik, legalábbis hallomásból, de egy sor más politikus, például Lamperth Mónika mindennapjairól is olvashat már az ember az interneten.
Ennek ellenére a blogoknak még nincs közvetlen hatása a közvéleményre és így a választásokra, hiszen Magyarországon az emberek maximum 2-3 százaléka olvasott bele valaha egy blogba - mutatott rá az InfoRádiónak nyilatkozva Babarczy Eszter.
Az újmédia-kutató szerint a blogok hatása egyelőre inkább úgy érvényesül, hogy a bejáratott médiacsatornák odafigyelnek politikus bloggerekre és közvetítik a blogolás tényét, illetve egyes elemeit a választók felé.
Van egy fiatal csapat
A Fidesz is aktívabban használja az internetet, mint négy évvel ezelőtt, rendszeresek például a pártrendezvények, sajtótájékoztatók, nagygyűlések élő online közvetítései.
Babarczy Eszter szerint látszik, hogy van egy fiatal csapat, aki jól érti ezt a médiumot, de a Fidesz egyelőre nem szán olyan szimbolikus szerepet az internetnek saját kommunikációjában, mint amilyet akár az MSZP miniszterelnök-jelöltje blogjával.
Annak ellenére, hogy a fórumozók sincsenek túl sokan Magyarországon, hiszen a lakosságnak talán 1-2 százaléka az, aki akár egyetlen üzenetet is elküldött valaha egy fórumra, mégis úgy tűnik, hogy a közvélemény kialakulásának egy fontos új műfaja, amit a politikusok figyelemmel követnek és amelyre hivatkoznak is - mutatott rá Babarczy Eszter.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk