Az eddig - 2005 nyarán, illetve novemberében - megjelent két pályázat csalódást okozott az ÁPV Rt.-nek. Bár többen is jelezték érdeklődésüket, a végleges ajánlattevők száma mindkét felhívásnál elmaradt a várakozásoktól.
Míg a tavaly nyáron közzétett tendernél három cég maradt versenyben, a novemberi felhívásra már csak két ajánlat érkezett; a német Rhenus-csoport és a magyar Erdért Rt. vezette konzorcium nyújtott be pályázatot.
Az ÁPV Rt igazgatósága akkor úgy ítélte meg: a résztvevők alacsony száma miatt nem biztosított valódi verseny kialakulása, és egyik ajánlat sem felelt meg az előírt érvényességi kritériumoknak.
Harmadik kísérlet
A most közzétett harmadik pályázati felhívás a korábbiakkal megegyező feltételeket szab: ajánlatot csak az a pályázó adhat be, amelynek legalább ötven százalékos tulajdonában lévő társasága legalább ötéves kikötői üzemeltetési tapasztalattal rendelkezik, vagy ötéves logisztikai központ üzemeltetési tapasztalata van.
Konzorcium esetében ugyanakkor elegendő, ha a két feltétel egyikét valamely - legalább 40 százalékos részesedéssel bíró - konzorciumi tag teljesíti.
Az ÁPV Rt. az árbevétel maximalizálása mellett fontosnak tartja, hogy a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt.-t olyan befektető vásárolja meg, amely fenntartja a jelenlegi tevékenységet és biztosítja a fejlesztésekhez szükséges forrásokat is.
A kikötőnek emellett a privatizációt követően is meg kell felelnie az Országos Közforgalmú Kikötői státusz törvényi követelményeinek.
Az ÁPV Rt. igazgatósága a pályázatokat a megajánlott vételár, a működtetésre vonatkozó üzleti stratégia, illetve a fejlesztési elképzelések alapján értékeli. A végleges ajánlatok beadási határideje március 16.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit