eur:
389.35
usd:
361.72
bux:
68002.24
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Ne idegen testként szerepeljenek a külföldiek a német tankönyvekben!

Berlinben az integrációs kérdésekkel megbízott államminiszter indítványozta, hogy a tankönyvekben domborítsák ki a multikulturális társadalom előnyeit. Mint a török származású Aydan Özogúz hangsúlyozta, már gyerekkorban tudatosítani kellene, hogy a külföldiek bevándorlásával határozottan gazdagodik minden ország kultúrája.

A közoktatás a tartományok hatáskörébe tartozik Németországban. A művelődésügyi miniszterek idei első találkozóját a kancellári hivatalban tartották, ami egyértelműen arra vall, hogy a kormány, kiváltképpen Angela Merkel, különös jelentőséget tulajdonít az iskolai oktatásnak az integráció előmozdításában, sőt a jelenlegi menekültválság hosszabb távú megoldásában is.

Az értekezleten többször elhangzott, hogy egyre több tanár vesz részt az oktatási hatóságok ingyenes  integrációs kurzusain és véli úgy, hogy a témával a tankönyveknek is behatóbban kellene foglalkozniuk. Így gyakorlatilag nyílt kapukat döngetett Aydan Özogúz, amikor  a művelődésügyi miniszterek előtt síkra szállt amellett, hogy már az általános iskolai oktatás részévé kellene tenni a multikultúra értékeinek megismertetését.

Az integrációs kérdésekkel megbízott államminiszter sajnálatosnak mondotta, hogy az évtizedek óta tartó németországi bevándorlás ügyét a tananyag igencsak mostohán kezeli, és nem egy esetben a külföldieket hátrányos színben tünteti fel, sőt idegen testként ábrázolja a német társadalomban, holott  már jó ideje gyakorlatilag minden harmadik gyerek valamelyik felmenője külföldről települt be.

Aydan Özogúz úgy vélte, hogy a menekültek beilleszkedésében is jelentős szerepet játszhat, ha már az általános iskolában természetessé válik a kulturális sokrétűség.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×