Kevesebb hasznot termel, de még így is jól megy az ikonikus amerikai autógyártónak, a General Motorsnak. Az idei év első negyedévében közel hatodával esett vissza a cég profitja, de az eredmény még mindig jobb, mint amire számítottak.
A részvények értéke több, mint 3,5 százalékkal növekedett. Mindez jó hír az amerikai államkincstárnak - az állam ugyanis a cég megmentésekor részt szerzett a GM-ben, bár idén eladja ezt a részesedést. Addig is, minden egyes alkalommal, amikor 1 dollárt megy fel a cég papírjainak értéke, 250 millió dollárral lesz gazdagabb az államkassza.
A cég adatai szerint az Észak-Amerikai piacon esett vissza a leginkább haszon, emellett veszteséges volt a vállalat Dél-Amerikában és Európában is. Igaz, az "öreg kontinensen" a tavalyihoz képest közel 40 százalékkal csökkent a veszteség.
A GM egyelőre nem tudta még ledolgozni a hátrányt Európában, és ezt az Opel, valamint brit testvérmárkája, a Vauxhall bajai is okozzák. A márkánál folyamatosan próbálják csökkenteni a költségeket, és komplikálja a helyzetet az európai piacok zsugorodása.
A cég azt mondja, hogy az évtized közepére nullszaldóssá válik Európában és több elemző szerint ez lehetséges is.
Ahol jobb teljesítményt mutat a GM, az Kína. A cég ottani közös vállalata az idei első három hónapban 841 ezer autóeladást produkált a korábbi 756 ezerhez képest.
Annak ellenére, hogy a General Motors kevesebb nyereséget termel, mint tavaly, a világpiacon néhány tized százalékponttal nőtt a részesedése.
"Erős új termékekkel növeltük a részesedésünket a globális piacon" - mondta Dan Akerson, a GM vezérigazgatója.
A cég szóvivője pedig hozzátette, hogy az észak-amerikai eladások növekedését várják a tervezett új modellek bemutatásával.