A Meta 2023 júliusában indította el legújabb, Twitter-riválisnak szánt közösségi oldalát Threads néven. (Az Európai Unióban csak 2023 decemberében indult el.) A felület egy mikroblog-platformra hasonlít, elsősorban szöveges tartalmakra van kihegyezve, de fotókat is közzé lehet tenni rajta.
Miután az üzemeltetés meglehetősen költséges, és persze a Meta is egy nyereségorientált vállalat, idő kérdése volt, hogy megjelenjenek a reklámok is, ahogy az a Facebookon és az Instagramon is megszokott – írja a hvg.hu. Ez már többször is felmerült, de a Meta hárított, hogy még nincs itt az ideje, a prioritás, hogy nőjön a felhasználói bázis. Leginkább a ténylegesen aktív felhasználóké – és csak utána jöhetnek a hirdetések.
Úgy tűnik, most jött el az idő, a Meta ugyanis „a felhasználók kis százalékánál” tesztelni kezdi a reklámok elhelyezését a platformon. Jó hír, hogy ebből az újításból egyelőre a magyarok kimaradnak: csak az amerikai és a japán piacon fognak megjelenni, közölte az Engadget szerint Adam Mosseri, az Instagram vezetője.
Mint olvasható, a hirdetések képes formátumban fognak megjelenni a hírfolyamban, és Mosseri szerint már számtalan márka érdeklődik a teszt iránt. A vezető nem felejtette el megemlíteni azt sem, hogy rengeteg visszajelzésre számítanak, hogyan kellene kinézniük a reklámoknak, és arra is figyelni fognak, hogy „relevánsnak és érdekesnek” tűnjenek ezek.
Hirdetői oldalról nem lesz újdonság a Threads azok számára, akik eddig is használták a Meta rendszereit: egy blogbejegyzés szerint a más platformokon futó kampányokat is ki lehet majd terjeszteni a Threadsre.