A Prado és a Los Angeles-i Getty Alapítvány együttműködésének köszönhető restaurációs munkálatokat egy nemzetközi szakértőkből álló csoport végezte.
A német származású reneszánsz festőművész 1507-ben Nürnbergben festette a képeket, nem sokkal azután, hogy visszatért Velencéből. Az itáliai művészet hatása tisztán kivehető a festményeken. A fényekkel és az árnyékokkal játszva jelenítette meg a bibliai alakokat, amelyek a sötét háttérből rajzolódnak ki.
Évát a tudás fája mellett örökítette meg a művész, ahogy egy almát fogad el az ágakon tekerődző kígyótól. A szomszédos képen álló Ádám a fejét Éva irányába hajtja és jobb kezével a nő irányába nyúl. A festmények 1827-ben érkeztek a spanyol fővárosban lévő múzeumba, de a nagyközönség csak hat évvel később láthatta azokat először.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai