Infostart.hu
eur:
356.48
usd:
308.73
bux:
132231.01
2026. június 10. szerda Gréta, Margit

Nem akar rákos lenni? Igyon kávét!

Azoknál a nőknél, akik sok kávét isznak, csökken a méhrák kialakulásának az esélye - derül ki egy japán tanulmányból.

A japán egészségügyi minisztérium 54 ezer 40 és 69 év közötti nőt vizsgált 15 éven keresztül. Közülük 117-nél alakult ki rákos megbetegedés a méhben.

A kutatók az elfogyasztott kávémennyiség alapján 4 csoportra osztották a vizsgálatban résztvevő nőket.

Az adatokból kiderült: azoknál a nőknél, akik minden nap több mint 3 csésze kávét ittak, 60 százalékkal csökkent a méhdaganat kifejlődésének veszélye.

"A kávé csökkentheti a vér inzulinszintjét, és nagy valószínűség szerint csökkenti a méhrák kialakulásának esélyét is" - olvasható a tanulmányban.

A kutatócsoport a zöldtea hatásait is vizsgálta, ám a szakemberek nem találtak kapcsolatot a tea és a rák kialakulása között.

Címlapról ajánljuk
Jön a vagyonadó: Magyar Péter posztolt a kormányülés után

Jön a vagyonadó: Magyar Péter posztolt a kormányülés után

A szerdai kormányülésen a kabinet többek között arról is döntött, hogy 3,4 milliárd forintnyi rendkívüli forrást biztosít a kórházi klímaberendezések azonnali javítására és karbantartására – derül ki a miniszterelnök Facebook-bejegyzéséből.

Bendarzsevszkij Anton: ez most már trendforduló, Ukrajna megfordította a háború menetét

Egy háború legtöbbször nem statikus, hanem dinamikus, a jelenlegi szakasz azonban egyértelműen Ukrajnának kedvez, de ez nem jelenti azt, hogy Oroszország számára elúszott volna a háború – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. Arról is beszélt, hogy az ukránok a drónhasználatban, a technológia és a mesterségesintelligencia-képességek terén kerültek fölénybe az oroszokkal szemben.
inforadio
ARÉNA
2026.06.11. csütörtök, 18:00
Dénes Ferenc sportközgazdász
Dénes Tamás az InfoRádió főmunkatársa, futballtörténész és -szakíró
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×