Alig néhány héttel a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj előtt lezárult a Hungaroring valaha volt legnagyobb átalakulásának második üteme. A tavalyi F1-es verseny óta újraaszfaltozták a célegyenest, továbbá megújult a főépület és a főtribün is.
36 garázs és 4 technikai boksz kapott helyet a főépületben, aminek az első emeletén egy 2000 fő befogadására alkalmas VIP-területet alakítottak ki. A 80 fős ültetett étkeztetésre alkalmas, konyhás étteremben a kisebb események alatt étkezhetnek a vendégek. Ezen a szinten találhatóak még az irodák, a Paddock Club további termei, illetve a sajtótájékoztató-terem. A második emeleten az üzemeltetési és sportszakmai irodák, valamint egy, a Paddock Club bővítéseként is működő tetőterasz helyezkedik el. Az új, 13 ezer négyzetméteres és 10 ezer fős befogadóképességű főlelátó mellett a kommentátorállások és a VIP-terasz is elkészült.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, „csaknem tíz éve dédelgetett álom teljesül” azzal, hogy átvehetik az új épületeket és a megújult infrastruktúrát. Azt is hangsúlyozta, hogy nem renoválás történt, hanem teljes újjáépítés, a 20 ezer négyzetméteres főépületben minden teljesen modern lesz, szerinte akkor a változás, mint amikor a Népstadion helyén megépült a Puskás Aréna. Az a különbség azonban, hogy a Hungaroringen még nincs vége a munkálatoknak, csak a Magyar Nagydíj idejére áll le a projekt, a futam után visszatérnek a kivitelezők, és várhatóan jövő tavaszra fejeződik be a teljes rekonstrukció.
Gyulay Zsolt arról is beszámolt, hogy a felújításban előrébb tartanak a tervezettnél, mert a főépület második szintje is szerkezetkész már, de az idén még nem tudják használni, és azt is büszkén említette, hogy a beruházás költsége nem haladja majd meg a közbeszerzésben előírt 78 milliárd forintot, sőt még másfél-kétmillió forintot spóroltak azon, hogy a Hungaroring Zrt. saját céget hozott létre a műszaki ellenőrzésre. „Nem hiszem, hogy az elmúlt időszakban megvalósult olyan beruházás, ami nem drágább, hanem olcsóbb lett” – tette hozzá.
A megújult pályát nemcsak a Forma–1-es Magyar nagydíjon lehet megnézni – az elnök-vezérigazgató szerint még kaphatók napijegyek –, hanem július 4-5-én, a GT Openen, amelyet egyfajta főpróbaként rendeznek, és szerinte ott mindenki „meg fog lepődni, hogy milyen klassz lett a főlelátónk is”.
Szó esett a jegyárakról, amelyek az idén emelkedtek, részben azért, mert a főlelátón valamivel kevesebb hely van, de tartani akarták a bevételeket. Gyulay Zsolt szerint az idén is elérik a tavalyi szintet, és az a terv, hogy rögtön az idei futam után már megindul a 2026-os versenyre a jegyek értékesítése.
Az elnök-vezérigazgató arra is kitért, hogy a hamarosan a mozikba kerülő Forma-1-es tematikájú hollywoodi filmben – Brad Pitt főszereplésével – hosszú perceken át szerepel Budapest, Magyarország és a Hungaroring. Gyulay Zsolt szerint, aki ott volt a New York-i filmbemutatón, ritka promóciót kapott Magyarország és a magyar pálya, amely a négy legtöbbet szereplő helyszín a filmben. „Ez szerintem megfizethetetlen” – mondta, és hozzátette, a száguldó cirkusz minden fontos szereplője ott volt az eseményen.
Sok szó esett a Hungaroringről is, hiszen a filmben még a régi épület meg lelátó jelenik meg, most pedig egészen más arcát mutatja a pálya, és a New York-i beszélgetésekben gyakran előkerült, hogy „hogy csináltuk ezt, hogy kétszer tíz hónap alatt idáig jutottunk”. Nyolc promóter érkezik majd Mogyoródra, hogy megnézze az építkezést, mert a Forma–1-et működtető szervezet példaként állítja a többi versenyszervező elő a magyar projektet, nemcsak a sebessége, hanem a minősége miatt is.
„Most Melbourne-ön van a nyomás, hogy meg kell újítani a paddock épületét, és elhangzott többször, hogy úgy kell csinálni, ahogy a magyarok csinálják, gyorsan és jó minőségben. Ez nagyon hízelgő volt, jólesett nekünk, mert az elmúlt tíz év küszködése megérte” – mondta Gyulay Zsolt.