Csütörtök délután meglepetésszerűen, a Forma–1-es csapatok közül elsőként a McLaren mutatta be idei autóját. Az MCL39-est Silverstone-ban járatták be, a wokingi csapat hivatalos promóciós videójának forgatási napján. A McLaren ezzel a lépéssel mindenkit megelőzött, hiszen az összes istállót figyelembe véve ők leplezték le először az új autót, igaz, egyelőre csak álcafestéssel. A 2025-ös festést ugyanis hivatalosan majd február 18-án, a londoni O2 Arénában rendezett eseményen mutatják be, akkor mind a tíz csapat egyszerre fedi fel idei versenygépét.
A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban azt mondta, komoly vita vette kezdetét a közösségi platformokon arról, mire hasonlít leginkább az MCL39-es, amelynek színei a mostanra már hagyományosnak vehető papaját és feketét követik, de rendkívül egyedi elrendezésben. Vámosi Péter hozzátette: sokan leopárdot vélnek belelátni az új versenygépbe. Mint fogalmazott, váratlant húzott a McLaren, mert bármiféle előzetes bejelentés nélkül rántották le a leplet idei autójukról, az első hírek szerda este kezdtek el szivárogni arról, hogy készülnek valamire.
Vámosi Péter szerint a McLaren azt akarta demonstrálni, hogy címvédőként idén is a világbajnoki címre tör a konstruktőrök között, és vélhetően az egyéni pontversenyben is a csúcsot célozza meg Lando Norris és Oscar Piastri.
Ezzel a váratlan leleplezéssel talán jelezni szerették volna, hogy ők a favoritok, a mezőny pedig csak követi őket.
Bár az autófestések hivatalos bemutatóját a jövő héten tartják, a szakíró szerint nem lenne meglepő, ha egyes csapatok egészen az első versenyhétvége első szabadedzéséig titkolóznának vagy megvezetnék a közvéleményt. „Nem kizárt, hogy lesznek olyan csapatok, amelyek az orránál fogva vezetnek mindenkit akár még a közös teszten is” – vélekedett Vámosi Péter.
In the wild ⚡️#McLaren #F1 pic.twitter.com/LEXMrKWiaK
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2025
Azt gondolja, a McLarennek mostani lépésével nemcsak az erődemonstráció volt a célja, hanem egyfajta „pszichológiai játékba kezdett”. A célpont pedig a Ferrari lehet, amellyel nagy küzdelmet folytattak tavaly a csapatvilágbajnoki címért, és szinte az utolsó pillanatig kérdéses volt, melyikük lesz a befutó. Vámosi Péter szerint
a McLaren most azt a képet mutatja magáról a külvilágnak és a legnagyobb ellenfeleknek, hogy erős és stabil.
Ezzel szemben eddig Lewis Hamilton és Charles Leclerc csak korábbi konstrukciókkal tesztelt, illetve az új Ferrari külsejéről sem tudni még sokat. A szakíró úgy véli, hogy kifejezetten Lewis Hamilton kedvéért jelentős átalakításokat végez az autóján a Ferrari, például „előre teljesen más felfüggesztés várható”. Nagy kérdés lesz, hogy a csapattárs, Charles Leclerc hogyan alkalmazkodik ehhez a helyzethez, illetve az sem mindegy, hogy Lewis Hamilton számára mennyire lesz komfortos az olaszos mentalitás.
Vámosi Péter úgy látja, a hétszeres világbajnoknak eddig jól megy a beilleszkedés, de mint fogalmazott, „a puding próbája az evés”, vagyis majd élesben derül ki, mennyire válik be ez a felállás, illetve mennyire tudnak egymásra hangolódni a csapaton belül. A Motorsport Online főszerkesztője megjegyezte: a sok bizonytalan faktor és az összecsiszolódás időigényessége miatt benne van a pakliban, hogy Lewis Hamilton a szezon elején még nem fog tündökölni. Később pedig az okozhat gondot a Ferrarinak, hogy „szaladnia kell az eredmények után”, már amennyiben a várakozások szerint jól bekezd a McLaren.
Éppen az hajthatja a McLaren malmára a vizet, hogy csak tovább kellett fejleszteniük a 2024-es világbajnok konstrukciót, a pilótapárosuk megmaradt, és Vámosi Péter szerint ha Lando Norris, valamint Oscar Piastri „fejben egy kicsit jobban odateszi magát, mint tavaly”, illetve kevesebbet hibáznak a stratégiával, boxtaktikával a wokingiak, akkor egyértelműen ők lesznek a 2025-ös Forma–1-es szezon nagy esélyesei.