Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
A 49. Kékszalag Erste World Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye a rajt után Balatonfüred közelében 2017. július 6-án.
Nyitókép: Bodnár Boglárka (MTI)

Támad a vihar – elhalasztották a Kékszalag csütörtöki rajtját

Napon belül maradt, de 9-kor nem akarták elindítani a tókerülő vitorlásversenyt.

A várható kedvezőtlen időjárás miatt 9-ről 11 órára halasztották az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj csütörtöki rajtját - közölték a szervezők szerda délután a verseny honlapján. A versenyvezető és a versenykoordinációs központ intézkedésének oka az, hogy

az erős szélben a rajthoz este, éjszaka és hajnalban érkező hajók biztonságos kikötése - a kikötői infrastruktúrák szűkössége miatt - nem biztosítható optimálisan.

A halasztást a versenyutasítás és a versenykiírás lehetővé teszi.

A verseny honlapján korábban közzétett előrejelzésben arról adtak tájékoztatást, hogy a Kékszalag első napján előreláthatólag erős szél alakulhat ki. Ezért minden versenyzőtől azt kérik, fokozott óvatossággal hajózzon a verseny ideje alatt és ne vállaljon felesleges kockázatot.

Az Országos Meteorológia Szolgálat Siófoki Obszervatóriumának előrejelzése szerint

  • csütörtökön egy elvonuló frontrendszer mögött megélénkülő, napközben többfelé megerősödő északnyugati szél várható.
  • A verseny kezdetén fokozatosan megélénkül az északnyugati szél, amelyet elsősorban a déli, kora délutáni órákban erős - 45-50 km/órás - széllökések kísérhetnek.
  • Délutántól mérséklődik a szél, de az élénk északias alapáramlás estig várhatóan fennmarad.
  • Eleinte erősen, majd változóan felhős lesz az ég, napközben egy-egy zápor kialakulhat. Éjszakára gyengül a szél, de az északias alapáramlás várhatóan a legtöbb helyen erősebb marad, mint a tavi cirkuláció módosító hatása - áll a honlapon közzétett előrejelzésben.

Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára a rendezvény szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta: 600 körüli nevezést várnak a versenyre.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Tavaly a versenyre nevezett 516 hajóból 456 teljesítette a nagydíjat, amelyet - saját 2014-es rekordját megdöntve - 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty nyert meg.

A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×