eur:
406.82
usd:
380.33
bux:
76250.51
2024. november 8. péntek Zsombor
A 49. Kékszalag Erste World Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye a rajt után Balatonfüred közelében 2017. július 6-án.
Nyitókép: Bodnár Boglárka (MTI)

Támad a vihar – elhalasztották a Kékszalag csütörtöki rajtját

Napon belül maradt, de 9-kor nem akarták elindítani a tókerülő vitorlásversenyt.

A várható kedvezőtlen időjárás miatt 9-ről 11 órára halasztották az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj csütörtöki rajtját - közölték a szervezők szerda délután a verseny honlapján. A versenyvezető és a versenykoordinációs központ intézkedésének oka az, hogy

az erős szélben a rajthoz este, éjszaka és hajnalban érkező hajók biztonságos kikötése - a kikötői infrastruktúrák szűkössége miatt - nem biztosítható optimálisan.

A halasztást a versenyutasítás és a versenykiírás lehetővé teszi.

A verseny honlapján korábban közzétett előrejelzésben arról adtak tájékoztatást, hogy a Kékszalag első napján előreláthatólag erős szél alakulhat ki. Ezért minden versenyzőtől azt kérik, fokozott óvatossággal hajózzon a verseny ideje alatt és ne vállaljon felesleges kockázatot.

Az Országos Meteorológia Szolgálat Siófoki Obszervatóriumának előrejelzése szerint

  • csütörtökön egy elvonuló frontrendszer mögött megélénkülő, napközben többfelé megerősödő északnyugati szél várható.
  • A verseny kezdetén fokozatosan megélénkül az északnyugati szél, amelyet elsősorban a déli, kora délutáni órákban erős - 45-50 km/órás - széllökések kísérhetnek.
  • Délutántól mérséklődik a szél, de az élénk északias alapáramlás estig várhatóan fennmarad.
  • Eleinte erősen, majd változóan felhős lesz az ég, napközben egy-egy zápor kialakulhat. Éjszakára gyengül a szél, de az északias alapáramlás várhatóan a legtöbb helyen erősebb marad, mint a tavi cirkuláció módosító hatása - áll a honlapon közzétett előrejelzésben.

Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára a rendezvény szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta: 600 körüli nevezést várnak a versenyre.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg. A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.

Tavaly a versenyre nevezett 516 hajóból 456 teljesítette a nagydíjat, amelyet - saját 2014-es rekordját megdöntve - 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty nyert meg.

A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor ismertette a budapesti deklarációt: mi Európát fogjuk naggyá tenni

Orbán Viktor ismertette a budapesti deklarációt: mi Európát fogjuk naggyá tenni

Ursula von der Leyennel, az Európai Bizottság elnökével és Charles Michellel, az Európai Tanács elnökével tartott közös sajtótájékoztatót a miniszterelnök az Európai Unió állam- és kormányfőinek budapesti informális ülése után.

Robert Fico: két köztársasági elnök "a szlovákellenes erők mesterséges terméke"

Elítélte a pozsonyi parlament Andrej Kiska volt köztársasági elnöknek az adóügyben tett lépéseit. A határozati javaslatot azután szavazta meg a törvényhozás, hogy Kiskát adócsalás ügyében jogerősen elítélte a bíróság. Kiska politikai okokat lát az ügye mögött.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.11. hétfő, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
Nagyobb bajban van a világ, mint korábban gondolták: új elemzés látott napvilágot

Nagyobb bajban van a világ, mint korábban gondolták: új elemzés látott napvilágot

A központi bankok hálózatának új elemzése szerint az éghajlatváltozás okozta fizikai sokkok várhatóan jelentős mértékben, akár harmadával is csökkenthetik a globális gazdasági növekedést. A Network for Greening the Financial System (NGFS) legfrissebb jelentése rávilágít arra, hogy az éghajlati kockázatok gazdasági hatásai sokkal súlyosabbak lehetnek, mint azt korábban feltételezték - írta meg a The Guardian.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×