eur:
407.65
usd:
358.66
bux:
87106.98
2025. április 17. csütörtök Rudolf
Nyitókép: kekszalag.hu

Szoros végjátékban az RSM nyerte a Kékszalagot

Minden idők egyik legszorosabb Kékszalag-befutóját láthatták a Balatonfüreden szurkolók - a címvédő haladt át először a célvonalon.

Fél kilenc környékére ért a mezőnytől jócskán meglépett két katamarán, a végig egymással viaskodó RSM és Raiffeisen Fifty-Fifty (kapitány: Józsa Márton) a tókerülő vitorlásverseny célvonalának közelébe, és végül a címvédőé lett a diadal, 11 óra 43 perces idővel.

Az RSM kapitánya, Vándor Róbert az M4 Sport élő közvetítésének tanulsága szerint a befutó után azt mondta, még nincsenek igazán érzelmei, egyelőre remegnek a lábai, de nagyon örül a címvédésnek. Megemlítette, hogy megerősítettük az árbóccal, felújított hajóval versenyeztek.

Az élen végző hajó legénységének tagjai: Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András.

A 3. helyen a két évvel ezelőtti győztes, a Petrányi Zoltán kormányozta AUDAX Django ért be.

A további sorrend: 4. Ribstory (Behek István), 5. MKB-Euroleasing Prospex (Kaiser Kristóf), 6. Nanushka Forestay (Váradi Szabó János), 7. New Black Jack (Roland Gabler), 8. PreVital (Litkey Farkas)

Az időjárási körülmények miatt esély sem volt idén a rekorddöntésre: 16 óra 13 perckor járt le a Kékszalag aktuális, 7 óra 13 perc 57 másodperces időrekordja, amit még a Raiffeisen Fifty-Fifty tudhat magáénak 2014-ből.

A mezőny java része egyébként még délután beszorult Siófoknál, a mintegy 250 hajó szinte összeért és nem fértek át a két bója között. A helyzet az RSM befutójának idejére javult, a felgyülemlett mezőny mintegy negyede este kilenckor már a Tihanyi-félszigetet elhagyva Keszthely felé tartott, ám mivel alig volt szél, lassú volt a haladás, este tízre hagyta el az összes, még versenyben lévő hajó a siófoki bóját.

Frissítés: Az első egytestű hajó a Principessa lett, Oroszlán Péter kormányos elmondta: 16-an voltak a fedélzeten, nagyon élvezték a versenyt. "Mi a szerencsések közé tartoztunk és időben át tudtunk menni a nyugati medencébe, míg a mezőny nagy része beragadt a másik oldalon. Odaát viszont már remek szél volt és jó időjárás" - olvasható a verseny honlapján.

Még éjfél előtt elérte a keszthelyi bóját a Nemere II. Váradi Imre kormányzásával. A klasszikus hajók külön csatájában második helyen áll a Lillafüred, míg a harmadik a Sirocco volt ekkor.

Az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra idén 556 hajó nevezett.

A 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométert kell megtenniük, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével, majd pedig Keszthelynél fordulva Balatonfüredre visszaérve vezet a tókerülő útvonala.

A legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas nyerte meg Kékszalagot.

Ez a viadal Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.17. csütörtök, 18:00
Porogi András
történész, a Toldy Ferenc Gimnázium igazgatója
"A legnagyobb kárt az Egyesült Államok fogja elszenvedni a vámok miatt"

"A legnagyobb kárt az Egyesült Államok fogja elszenvedni a vámok miatt"

Nem szükséges további károkat okozni magunknak azzal, hogy megdrágítjuk magunk számára az amerikai termékeket - érvelt a Portfolio-nak adott interjújában Darvas Zsolt közgazdász amellett, hogy miért nem érdemes válaszcsapással reagálni Donald Trump amerikai elnök vámintézkedéseire. A brüsszeli Bruegel Intézet és a Budapesti Corvinus Egyetem kutatójával arról beszéltünk, hogy van-e közgazdasági logika az amerikai lépések mögött, mi lehet a racionális magyarázat a világkereskedelem átalakítása mögött, és arról is, hogy a világ mely részére milyen gazdasági hatásokkal járhatnak az intézkedések. A szakember azt vetíti előre, hogy a felfüggesztett, egyes országokkal szemben bejelentett vámtételek többségében nem fognak életbe lépni a megállapodásoknak köszönhetően, de a megtartott általános 10%-os extra vám, valamint a kínai termékekre kivetett gigantikus büntetőtételek lassítani fogják az amerikai gazdaságot, bár recessziót nem fognak okozni. Szerinte két fontos következménye kell, hogy legyen Trump vámháborújának.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×