A felvezető körre nem tudott elindulni az orosz Danyil Kvyat, akinek a Torro Rossóját betolták a bokszutcába, és a mezőny után eredhetett. A teljes mezőny átmeneti esőgumikon kezdett a hol nedves, hol egyre jobban száradó pályán. A rajtnál Rosberg megtartotta első helyét, Bottas a célegyenes végén megelőzte Vettelt, aki Alonsóval csatázott, de a spanyol előzött, majd kispdródott, így visszaállt a sorrend. Közben a bokszutcából induló Hamilton már a második kanyarban kicsúszott, és minimálisan meg is rongálta autóját.
Rosberg hamar elhúzott üldözőitől, de ennek előnyét nem sokáig élvezhette, mert Ericcson összetörte autóját, bejött a biztonsági autó, ám Grosjean még e mögött is összetörte autóját.
A kerékcserék alatt alaposan megkeveredett a sorrend, Riccardo és Button állt a safety car kiállása után az első két helyen, az angol pedig nem váltott száraz gumira, és ennek a húzásnak köszönhetően átmenetileg az élre került a safety car kiállása után. Nem sokkal később azonban mehetett a bokszutcába újabb kerékcserére, mert a remélt eső nem jött meg, és az esélye is folyamatosan csökkent.
A száraz pályára alkalmas gumikon Riccardo, Massa, Alonso sorrend alakult ki az első három helyen, majd Vergne mögött Rosberg, Vettel és Hamilton autózott.
A 23. körben ismét beküldték a biztonsági autót, miután Perez a célegyenes elején alaposan falnak csapta autóját. Riccardo és Massa kereket cserélt, így Alonso örökölte meg az első helyet. A safety car kiállása után a kétszeres világbajnok kezdett elhúzni, miközben Vergne feltartotta az üldöző Mercedeseket és Red Bullokat.
A 32. körben Rosberg ismét kiállt kerékcserére, közben Vettel Perezhez hasonló helyen csúszott meg a műfüvön, és kicsit a falhoz is érintette a Red Bullt, de tudta folytatni a versenyt, igaz, visszaesett.
Hamilton egy körrel később megelőzte Vergne-t, és Alonso mögött 6-7 másodperccel a második helyen autózott. A 2008-as világbajnok és Riccardo ezután fokozatosan közeledett Alonsóhoz, aki nem várta meg, hogy utolérjék, bement a bokszba friss abroncsokért. Az ausztrál került az első helyre ezzel, Massa pedig tőle tisztes távolságban a második helyre zárkózott fel.
Hamilton a kerékcseréje után, a 39. körtől már Rosberg előtt autózott. Néhány körrel később Massa - kerékcseréje után - Bottas mögé, a hatodik helyre esett vissza.
Riccardo Red Bullján az 54. körben cserélték le utoljára a Pirelliket, a negyedik helyre jött vissza, ésegymás után futotta a remek köröket. Rosberg a harmadik helyről a hetedikre csúszott vissza, de a friss gumikon keményen támadhatta az előtte lévőket, és hamar meg is előzte Raikkönent és Massát, Bottas pedig kiállt előle kerékcserére.
A 60. kört Alonso kezdte az élen, de ott loholt 1 másodpercre a nyomában Hamilton és alig 2-re Riccardo. Az ausztrál négy körrel a vége előtt Hamiltont, majd alig egy körrel később Alonsót is megelőzte, és már nem is engedte ki a kezéből a győzelmet.
Amíg Hamilton és Alonso csatázott, megérkezett Rosberg csapattársa mögé, előzni azonban végül nem tudott.
Az 5-10. helyen Massa, Raikkönen, Vettel, Bottas, Vergne és Button végzett ebben a sorrendben.
A pontversenyben Hamilton 11 egységre megközelítette Rosberget a szűk négyhetes nyári szünet előtt.