eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 21. szombat Tamás
Bécs belvárosa. Forrás:Wikipédia
Nyitókép: Forrás:Wikipédia

Fellázadt 25 osztrák város: kamerákat vetnének be az autósok ellen

Huszonöt osztrák város fogott össze, hogy kamerákkal biztosítsa a központjai autómentességét. Csakhogy ehhez az osztrák KRESZ, az StVA módosítására van szükség, ami nem ígérkezik könnyűnek.

Bécs városa jelentősen korlátozni kívánja a központot körülölelő körgyűrűről, a Ringről a belvárosba személygépkocsival történő bejutást. A városvezetés azon a véleményen van, hogy ebből a célból kamerák felszerelésére van szükség. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a konzervatív néppártból (ÖVP) és a Zöldekből álló koalíciós kormány módosítsa az StVA-t, azaz az osztrák KRESZ-t. Noha a tárgyalások már zajlanak, a két párt egyelőre még nem jutott megállapodásra a reformról.

Bécs nem áll egyedül a belvárosi közlekedési nyugalmat biztosítani hivatott harcával. A beszámolók szerint

további huszonnégy város magas rangú képviselői biztosították támogatásukról a főváros törekvéseit.

Olyannyira, hogy maguk is hasonló igénnyel álltak elő. Az osztrák városok szövetségének elnöke, Thomas Weninger közölte: immár huszonöt ausztriai város érdekelt a központokba történő autós bejutás kamerákkal történő ellenőrzésében. A Der Standard szerint Bécs mellett Linz, Graz, St. Pölten, Salzburg, Innsbruck és Bregenz is sürgeti, hogy az erre vonatkozó megoldást a kormány mielőbb terjessze elő.

A korlátozást jelentő tervek a fővárosban vannak a legelőrehaladottabb állapotban. Az elképzelés szerint a kamerák kizárólag a rendszámokat fényképezhetik, a városközpontba csak az ott lakók, a mentőautók, a taxisok és az áruszállítók hajthatnának be a Ringről. Kivételt a parkolóházak felé haladók jelentenének, de

a rendszámokat a bejutáskor, valamint a parkolóházaknál ellenőriznék a kamerák,

és ha az adott sofőr harminc percen belül nem jut be a garázsba, illetve nem hagyja el azt, büntetést kellene kiszabni.

A Der Standard szerint a kamerák felszereléséhez egyelőre nem biztosítottak a megfelelő jogi alapok. A reformot mindenekelőtt a zöld párti közlekedési miniszter, Leonore Gewessler fékezi, mert szerinte adatvédelmi okokból a kamerákat különböző rendezvények vagy épp tüntetések esetén ki is kellene kapcsolni.

Az ellenzéki Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) közlekedéspolitika felelőse felszólította a koalíciós kormányt, hogy mielőbb teremtse meg a szükséges jogi biztosítékokat a tervek megvalósításához. A képviselő szerint ezt követően kezdődhetne meg a megfelelő műszaki rendszer kiépítése. Utalt arra, hogy Bécs belvárosán egyre nagyobb aaz autóközlekedés okozta nyomás. Egyidejűleg meggyőződését fejezte ki, hogy a behajtások korlátozása hozzájárulhatna az ott-tartózkodás élvezetének fokozódásához.

Az ugyancsak ellenzéki szociáldemokrata párt (SPÖ) közlekedéspolitikai felelőse szerint a miniszter gátolja annak a projektnek az elfogadását, amely a forgalom fékezésével Bécs eddig még soha nem látott "közlekedési nyugalmát" teremthetné meg.

Címlapról ajánljuk
Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is
Orbán Viktor

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
150 tulajdonosból maradt 5: így lett nemzetközileg is sikeres a magyar agrár- és élelmiszeripari cég

150 tulajdonosból maradt 5: így lett nemzetközileg is sikeres a magyar agrár- és élelmiszeripari cég

A magyar brojlercsirke-ágazat eddig is jelentős eredményeket ért el, és a jövője is ígéretes, ám utóbbihoz elengedhetetlen, hogy a technológiai és mérethatékonysági fejlesztéseket megfelelően valósítsák meg a szereplők. A fejlődés jó példája a Gallus Csoport, amely már több évtizedes múlttal rendelkezik, a megfelelő időben megtett fejlesztések és az exportorientált szemlélet révén pedig a következő években is újabb mérföldköveket pipálhat ki. Ebben a folyamatban fontos szereplő az MBH Bank is, amely finanszírozóként, és a fejlődés irányaiban közösen gondolkodó partnerként segítette a céget a hazai baromfiipar meghatározó pozíciójába.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×