Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.85
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Lipcse, 2014. november 6.Vasúti szerelvény áll a lipcsei pályaudvaron 2014. november 6-án, a négynapos német vasutassztrájk első napján. A vasutasok béremelést, a heti munkaidő kétórás csökkentését és az ágazati tarifaszerződés megkötését követelik.(MTI/EPA/Peter Endig)
Nyitókép: MTI/EPA/Peter Endig

Jön a német mozdonyvezetők eddigi legdurvább sztrájkja, érdemes tájékozódni

Hatnapos, rekordhosszú sztrájkba lépnek a német mozdonyvezetők szerda hajnaltól hétfő kora estig, miután szakszervezetük elutasította a Deutsche Bahn állami vasútársaság legújabb bér- és munkaidő ajánlatát. A DB Cargo teherszállító vasúti cég mozdonyvezetői már kedden este leteszik a munkát. A Németországba utazóknak érdemes tájékozódniuk a DB és a MÁV tájékoztatási felületein, illetve ügyfélszolgálatainál.

A német vasúttársaságnál 2015-ben tartották az eddigi leghosszabb, ötnapos sztrájkot.

Az egyik német elemző intézet szakértője szerint

a munkabeszüntetés akár egymilliárd euró kárt is okozhat,

tekintettel arra, hogy a Vörös-tengeren kialakult helyzet más szállítási útvonalakat is megzavart. Ezek felül, a recesszió közelében lévő német gazdaság helyzetét tovább rontja a hatnapos sztrájk.

A vasúttársaság bírálta a szakszervezeteket, amiért nem hajlandók a kompromisszum keresésére.

A szakszervezet követelése az volt, hogy a heti munkaórák számát 38 óráról 35-re csökkentsék változatlan bérek mellett. A vasúttársaságnak ez nem volt elfogadható és azt javasolta, hogy 2025 januárjától heti egy órával, a jelenlegi 38 óráról 37 órára mérsékeljék a heti munkaórák számát, illetve megajánlott egy 4,8 százalékos béremelést augusztustól és egy további 5 százalékosat 2025 áprilisától.

A szakszervezet ezt elutasította és bejelentette a hatnapos munkabeszüntetést.

Korlátozások

A munkabeszüntetés miatti menetrendi korlátozásokról még egyeztetések folynak. Amint kialakul a sztrájk ideje alatti vonatközlekedés a MÁVINFORM tájékoztatást ad az érintett Németország és Magyarország közötti nemzetközi járatokról – közölte a MÁV a honlapján.

A már korábban, január 24-ig megváltott, január 23-én estére, valamint 24-e és 29-e között Németországba, illetve Németországból vagy Németországon keresztül történő utazásra szóló menetjegyek és helyfoglalások díjmentesen visszaválhatók, a legfoglalt időpont előtt január 22-én és 23-án vagy február 5-ig a jegyen feltüntetett viszonylatban felhasználhatók.

Új jegy vásárlása esetén a vasútvállalat csak a még elérhető ajánlatokat tudja biztosítani. Amennyiben csak drágább jegy kiadása lehetséges az utas részére, akkor a két jegy ára közötti különbözetre méltányossági kérelmet nyújthat be az ügyfélszolgálathoz – teszik hozzá.

További részletek a mavcsoport.hu-n.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×