Infostart.hu
eur:
399.74
usd:
342.17
bux:
99761.8
2025. július 11. péntek Lili, Nóra
Lipcse, 2014. november 6.Vasúti szerelvény áll a lipcsei pályaudvaron 2014. november 6-án, a négynapos német vasutassztrájk első napján. A vasutasok béremelést, a heti munkaidő kétórás csökkentését és az ágazati tarifaszerződés megkötését követelik.(MTI/EPA/Peter Endig)
Nyitókép: MTI/EPA/Peter Endig

Jön a német mozdonyvezetők eddigi legdurvább sztrájkja, érdemes tájékozódni

Hatnapos, rekordhosszú sztrájkba lépnek a német mozdonyvezetők szerda hajnaltól hétfő kora estig, miután szakszervezetük elutasította a Deutsche Bahn állami vasútársaság legújabb bér- és munkaidő ajánlatát. A DB Cargo teherszállító vasúti cég mozdonyvezetői már kedden este leteszik a munkát. A Németországba utazóknak érdemes tájékozódniuk a DB és a MÁV tájékoztatási felületein, illetve ügyfélszolgálatainál.

A német vasúttársaságnál 2015-ben tartották az eddigi leghosszabb, ötnapos sztrájkot.

Az egyik német elemző intézet szakértője szerint

a munkabeszüntetés akár egymilliárd euró kárt is okozhat,

tekintettel arra, hogy a Vörös-tengeren kialakult helyzet más szállítási útvonalakat is megzavart. Ezek felül, a recesszió közelében lévő német gazdaság helyzetét tovább rontja a hatnapos sztrájk.

A vasúttársaság bírálta a szakszervezeteket, amiért nem hajlandók a kompromisszum keresésére.

A szakszervezet követelése az volt, hogy a heti munkaórák számát 38 óráról 35-re csökkentsék változatlan bérek mellett. A vasúttársaságnak ez nem volt elfogadható és azt javasolta, hogy 2025 januárjától heti egy órával, a jelenlegi 38 óráról 37 órára mérsékeljék a heti munkaórák számát, illetve megajánlott egy 4,8 százalékos béremelést augusztustól és egy további 5 százalékosat 2025 áprilisától.

A szakszervezet ezt elutasította és bejelentette a hatnapos munkabeszüntetést.

Korlátozások

A munkabeszüntetés miatti menetrendi korlátozásokról még egyeztetések folynak. Amint kialakul a sztrájk ideje alatti vonatközlekedés a MÁVINFORM tájékoztatást ad az érintett Németország és Magyarország közötti nemzetközi járatokról – közölte a MÁV a honlapján.

A már korábban, január 24-ig megváltott, január 23-én estére, valamint 24-e és 29-e között Németországba, illetve Németországból vagy Németországon keresztül történő utazásra szóló menetjegyek és helyfoglalások díjmentesen visszaválhatók, a legfoglalt időpont előtt január 22-én és 23-án vagy február 5-ig a jegyen feltüntetett viszonylatban felhasználhatók.

Új jegy vásárlása esetén a vasútvállalat csak a még elérhető ajánlatokat tudja biztosítani. Amennyiben csak drágább jegy kiadása lehetséges az utas részére, akkor a két jegy ára közötti különbözetre méltányossági kérelmet nyújthat be az ügyfélszolgálathoz – teszik hozzá.

További részletek a mavcsoport.hu-n.

Címlapról ajánljuk
Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

Nem tudjuk másra kenni a felelősséget! – Ürge-Vorsatz Diána a szélsőséges időjárás okairól

A klímaváltozás miatt egyre gyakoribbak lesznek a hétfőihez hasonló heves viharok – figyelmeztet Ürge-Vorsatz Diána. A CEU professzora, az ENSZ Éghajlat-változási Kormányközi Testületének alelnöke azt is hangsúlyozza: a folyamatot visszafordítani nem tudjuk, de a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításával meg tudjuk állítani a jelenlegi szinten.

Orbán Viktor péntek reggel: ha az EU felvenné Ukrajnát, háborúban állna Oroszországgal

A Kossuth rádióban kezdte a napot a miniszterelnök. Szólt az Ukrajnában sorozása után elhunyt magyar-ukrán kettős állampolgár tragédiájáról, aminek gyökerei a háborúhoz vezet vissza. A háborút felőrlő vérszivattyúnak nevezte, amelyben az oroszok nyerésre állnak, Ukrajna és Európa pedig elvesztette, még ha nem is vallja be. Elmondta, melyik Németországhoz szeretné, ha Magyarország hasonlítana, és szó esett az Otthon Start programról is, amelynek továbbfejlesztését is belengette az állami alkalmazottak számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.11. péntek, 18:00
Petőházi Tamás
a Gabonatermesztők Országos Szövetségének elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×