A román állami vasúttársaság (CFR) már december 10-én leállította a szerelvényeit a szóban forgó vonalon, a Budapestet a székelyföldi városokkal összekötő nemzetközi vonatokat pedig átirányította a biharkeresztesi határátkelőtől a nyírábrányihoz.
Január 7-ig két magán vasúttársaság, az Interregional Calatori és a Transferoviar Calatori még üzemeltetett járatokat Nagyvárad és Kolozsvár között, azonban január 8-tól a vasúti infrastruktúráért felelős CFR Infrastructura teljesen lezárta a Kolozs megyei Egeres és Kissebes közti pályaszakaszt.
A vasúti személyszállítást végző CFR Calatori korábban azt közölte, hogy január 8-tól kezdődően
vonatpótló buszokat üzemeltet majd a két romániai megyeszékhely között, azonban ez egyelőre nem történt meg.
Jelenleg napi két vonatpótló buszjárat közlekedik Nagyvárad és Kolozsvár között, mindkettőt az Interrgional Calatori működteti. A cég nagy kerülővel üzemeltet egy közvetlen járatot is a két város között, Margittán, Zilahon és Désen keresztül, melynek a menetideje 8 óra. A Nagyvárad-Kolozsvár vasúti pályán az átlagos menetidő 3 óra volt.
A bukaresti kormány az uniós finanszírozású országos helyreállítási terv keretében szeretné korszerűsíteni és villamosítani a Kolozsvár és a román-magyar határ közötti több mint 166 kilométer hosszú vasúti pályát úgy, hogy azon 160 kilométer/órás sebességgel haladhassanak a szerelvények. A beruházás becsült értéke 9,36 milliárd lej (711,26 milliárd forint).
A román szállításügyi minisztérium 2022 novemberében írta alá a finanszírozási szerződést a CFR SA-val, amely négy szakaszra osztotta a munkálatokat és szakaszonként írt ki pályázatot. A nyertes cégcsoportoknak 42 hónap alatt kell befejezniük a beruházást.