A világ legnagyobb utasszállítója kétszintes, négy hajtóműves repülőgép, az európai Airbus vállalat terméke, amely 544 fő "befogadására" képes.
Az A380-asból a Lufthansa 2010 és 2015 között tizennégy gépet helyezett üzembe. Az Egyesült Arab Emírségek légitársasága, az Emirates és a Singapore Airlines után a tizennégy A380-assal a harmadik legnagyobb ilyen gépparkkal rendelkezett. Az Airbus azonban később szerződéses kötelezettségekre hivatkozva hatot visszavett.
A tizennégyből nyolc 2021 szeptemberében, a járvány tetőzésekor azonban a hangárba került, és mostanáig ott parkolt.
A hivatalos indok az volt, hogy az A380-as túl nagy és túl drága, a kereslet pedig elenyésző volt.
Most viszont a járvány megszűnése nyomán ismét rohamosan fellendült a piac, és bebizonyosodott, hogy a légitársaság az A380-asokat sem nélkülözheti. Három év után az első óriásgép Bostonba szállította az utasokat, júliustól pedig már újabb útvonal szerepel a tervben, még pedig a New Yorki-i JFK repülőtérre.
A Lufthansa szóvivője, Bettina Rittberger szerint ősszel ismét módosíthatnak. A téli repülési programban Bangkokba és Los Angelesbe tartó járatokat terveznek. Ha csak valami rendkívüli nem történik, az óriásgépekre néhány évig mindenképp szükség lesz – jelentette ki a szóvivő.
A terv szerint az A380-asok 2027-ig üzemben maradnak. Ezt a növekvő kereslet mellett az is magyarázza, hogy a Lufthansa jelenleg különféle repülőgépekre vár, amelyeket még nem szállítottak le.
A teljes A380-as flotta Münchenben állomásozik majd.
A rendelkezésre álló nyolc gépből egyelőre négyet rendszeresen működtetve, kettőt pedig tartalékként reaktiváltak.
Az óriásgépek újbóli üzembe helyezésének költségeiről a Lufthansa nem közölt adatokat.
"A számokat alaposan megvizsgáltuk, és pozitív döntést hoztunk" - fogalmazott a szóvivő, aki szerint az újbóli üzembe helyezés kifizetődik. Utalt arra, hogy jelenleg A340-600-asok repülnek New Yorkba, az A380-as azonban jóval több férőhellyel rendelkezik. Továbbá, legalábbis a kisebb, jelenleg használt gépekhez viszonyítva, környezetbarátabb módon kell repülniük – tette hozzá Rittberger.
"Az A380-as 20 százalékkal kevesebb kerozint és ezáltal kevesebb szén-dioxidot használ " – érvelt a légitársaság szóvivője. "A keresleti nyomás pedig rendkívül nagy" – hangzott az indoklás.