eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
A road signs indicating from 120 to 130 as the speed limit
Nyitókép: Yauheni Kazlou/Getty Images

Elkobozhatják az autót Ausztriában – kiderült, vihetik-e a magyar kocsikat is

Bár a tervezet részletei még nem ismertek, vélhetően egyelőre nem vonatkozik majd más országban forgalomba helyzett autókra az osztrák lefoglalási szabály – mondta Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke

Új törvénycsomagot terjesztenek elő Ausztriában, a rendőrség elkobozza a gyorshajtók kocsiját. A szabályozás lényege: aki lakott területen 110 km/órát, autópályán pedig 200 km/órát meghaladó sebességgel hajt, annak két hétre lefoglalják az autóját. Ha 130, illetve 220 felett száguld vagy visszaesőnek számít, akkor végleg elköszönhet az autójától.

A kocsikat elárverezik, és a bevétel 70 százaléka a közúti közlekedésbiztonsági alapba, 30 százaléka az illetékes önkormányzathoz kerül. A jármű elkobzása mellett még jelentős pénzbírságot is kell fizetni, valamint a jogosítványt is bevonják.

Mivel az új büntetést a szomszédban tervezik bevezetni, az InfoRádió megkérdezte a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnökét a jogszabályváltozás jogszerűségéről. Kovács Kázmér elgondolkodtatónak nevezte a javaslatot, merthogy nem egy egyszerű sebességtúllépést büntetnének a tervezet szerint, hanem a megengedett sebesség mértéktelen túllépését.

"Visszaesőnél, aki tényleg ilyen őrült módon él vissza a közúti közlekedés lehetőségével, elvileg elgondolkodtató, ugyanakkor más problémát is felvet: a büntetés arányosságának kérdését, hiszen igazán nem mindegy, hogy az elkobzott járműnek mennyi az értéke" – mondta az ügyvéd, és az is hozzátette, hogy ugyanakkor a büntetőjogban létezik olyan filozófia, hogy a bűncselekmény tárgyát el lehet, illetve el kell kobozni.

A tervezet rengeteg kérdést felvet, hiszen nem lehet tudni, hogy mi lesz a megoldás akkor, ha valaki nem a saját autójával száguldozik, vagy éppen céges autót használ. A magyar sofőröket nyilván az érdekli a legjobban, hogy miként vonatkozik majd az új szabályozás a külföldi autósok és autókra.

"A külföldiekre a jogsegély nyilvánvaló addig nem terjedhet ki, amíg az autós országnak a jogszabályai közé nem kerül be egy ugyanilyen vagy ehhez hasonló rendelkezés.

Amíg ez nem történik meg, nem fogják tudni végrehajtani a büntetést" – mondta Kovács Kázmér, és jelezte, ehhez az európai uniós szabályozást is módosítani kell.

Az Ausztriában, illetve az Európai Unióban kiszabott pénzbírság azonban már most is behajtható, ennek csak egy időbeli korlátja van: a külföldi határozat jogerőre emelkedése után nem telhet el több, mint egy év.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára

A nagy nemzetközi sportesemények kapcsán általában a közvetlenül látható eredményeket értékeljük, vagyis a kimagasló sportteljesítményt, ugyanakkor sokan felhívják a figyelmet arra a hosszú évekig tartó munkára és a kitartásra is, amely egy-egy teljesítmény mögött áll – ez áll az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzésében, amely az olimpikonná válás árát vizsgálta.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×