Az utasok családjai lélegzet-visszafojtva várják az információkat a helyszínen dolgozó csapatoktól, de egyelőre sem a helyi média, sem a hatóságok nem számoltak be emberi maradványok vagy esetleges túlélők megtalálásáról. A meredek, erdővel borított, hegyes területen nagyon nehéz a csapatok munkája a BBC cikke szerint.
A Boeing 737-es egyes darabjaira találtak eddig a csapatok, az utasok személyi igazolványainak, csomagjainak és pénztárcáinak elszenesedett maradványai mellett. A gépen 123 fő utas és 9 fős személyzet volt a tragédia pillanatában.
A hozzátartozók gyászukról beszélnek
A China Eeastern légitársaság, melynek flottájába tartozott a szerencsétlenül járt repülő, minden Boeing 737-800-as típusú repülőgépét a földön tartja addig, amíg a vizsgálatok tartanak, és segélyvonalat hozott létre a katasztrófában érintettek hozzátartozói részére. Eddig egy áldozatot sem neveztek meg, de több hozzátartozó is megszólalt a médiában vagy az interneten írt veszteségéről.
Az utasok közt volt egy olyan hatfős csoport is, köztük egy tinédzserrel, akik temetésre igyekeztek a járattal.
Egy másik, a helyi médiában megszólaló nő testvérét vesztette el, aki barátaival ült a gép fedélzetén. Eredetileg ő is ezzel a járattal utazott volna, de végül egy korábbi mellett döntött. A Reuters egy olyan férfit szólaltatott meg, akinek 29 éves kollégája is a járattal utazott - a halálhírt neki kellett megosztania a férfi édesanyjával.
Valami váratlan történhetett odafenn
A járat már több mint egy órája a levegőben volt és majdnem elérte úti célját, amikor utazómagasságból függőlegesen a földbe csapódott. Ezt egy autó fedélzeti kamerája rögzítette. A repülésfigyelő rendszerek adatai szerint három perc alatt zuhant több ezer métert a gép.
Szakértők szerint a Boeing 737-800 a világ egyik legbiztonságosabb gépe, a balesetben érintett repülő pedig mindössze hétéves volt. A balesetnek több lehetséges oka is lehetett, beleértve a szándékos tettet, a pilóta hibáját vagy olyan technikai problémákat, mint szerkezeti meghibásodás vagy levegőben történő ütközés.
Alex Macheras független légi biztonsági szakértő szerint teljesen váratlan, hogy ezzel a modellel ilyen baleset következett be.
"A légi közlekedés a legbiztonságosabb közlekedési forma, és
ha baleset következik be, az sem ilyen szokott lenni.
Ez a zuhanórepülés egyszerűen példátlan volt, különösen abban, hogy utazómagasságról következett be, amely a repülés legbiztonságosabb szakasza.Válaszokra van szükség a lehető leghamarabb, hogy megtudjuk, mi történt" - fogalmazott a CNBC-nek nyilatkozva.
A feketedoboz ad majd választ
Macheras azt is hozzátette, a szóban forgó modell adja a Ryanair teljes európai flottájátr, és olyan légitársaságok használják még, mint a KLM, az American Airlines, a Qantas vagy a FlyDubai. Több mint 4200 Boeing 737-800 van használatban a világon jelenleg, közülük 1177 Kínában.
Sheila Kahyaoglu, a Jefferies repülőgépipari és védelmi elemzője szerint
a repülőgép biztonsági adatai alapján nagyon valószínű, hogy valami szokatlan történt a repülés során.
"Tekintettel a repülőgép biztonsági adataira, és arra, hogy 25 év alatt mindössze kilenc halálos baleset történt vele, erősen kétlem, hogy ez a gyártó problémája lenne. Persze túl korai ezen gondolkodni, vagy ilyen következtetést levonni" - mondta Kahyaoglu.
A feketedobozt még keresik: Macheras szerint a válaszok ott várnak kérdéseinkkel kapcsolatosan.
"Mivel a baleset jellege továbbra is teljesen tisztázatlan, világszerte sok szabályozó hatóságot foglalkoztat a kérdés, hogy mi történt. A nyomozók mindent ki akarnak majd zárni, amit csak tudnak. A feketedoboz az, ami a legnagyobb hatást gyakorolja majd rájuk" - mondta.